Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Nötter

  • 23 augusti 2000

    Det sägs att nötter är så väldigt feta - hur mycket egentligen?Och avocado undrar jag också.AS

  • 25 augusti 2000

    Ja, en hel del. Inom kort kommer en större kalorilista där du kan jämföra. Här kommer ett utdrag ur den.100 g salta jordnötter 585 kcal100 g wienerbröd 190 kcal1/2 avocado 125 kcal100 g tomat 22 kcal1 tsk socker 16 kcal1 msk smör 111 kcalAlltså motsvarar 100 g nötter nästan 3 wienerbröd eller 48 sockerbitar... men visst är det gott!/Red.

  • 19 februari 2008

    ähm, jag är helt säker på att det innehåller mer än 190 kcal i 100gr wienerbröd...eller? vad finns det bevis på det. (bara nyfiken, vill inte låta snäsig...) // Isa

  • tilda 19 februari 2008

    Det är dock stor skillnad på hur "bra" fettet i olika saker är.Fett i nötter är förhållandevis bra fett, medan ett wienerbröd....inte fullt så bra(H) En näve nötter då och då är nog ingen fara, men jag anser att lagom av allt är det bästa.( Även motion) Man ska inte behöva utesluta sånt som är gott (men onyttigt), utan tänka på att inte vräka i sig.

  • 19 februari 2008

    oj, jag ser att jag har skrivit lite onstigt nu. min fråga eller rättare asgt påstående är att det måste innehålla mer än 190 kcal i 100gr wienerbröd. snarare uppåt en 600 gr.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.