Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Nya tips för "fredagsmys" eller helggott till teven?

  • boz1965 20 juli 2010

    Skrivet av Gnurf den 4 feb 2010

    Busgrogg å Limpmackor (Y)


    T-röd (filtreras i en långfralla) och päronsoda? :DD

  • martina63 20 juli 2010

    Rosta nötter tex. lite hasselnötter, mandlar och lite pumpafröer i en stekpanna eller i ugnen med ytterst lite olja. Rör om då och då låt rosta ca 5 -10 min. Häll upp på ett fat klätt med hushållspapper och låt oljan sugas upp av pappret. Häll i en skål och strö flingsalt över. Super gott fredags snacks.(Y)

  • asasto 21 juli 2010

    Det snabbaste snackset som jag gör ofta är att jag tar en påse frysta edamame som jag köpt på ICA, blöter dem och värmer dem i mikron sedan är det ju bara att sitta och äta dem.

  • Josses 1 augusti 2010

    Puffar upp denna kuliga tråd nu när det snart är höst och ruggigt ute då är det ju så mysigt att få krypa upp i soffan med något gott i handen och tända ljus på bordet.
    Här är ett lite annorlunda "chipsrecept", förhoppningsvis lite nyttigare också.
    Tar bara lite tid men om man är lite bättre på att planera än mig som är en STOR tidsoptimist så ska det nog gå bra.
    Apelsinchips
    hittade ett till
    Drink Snacks

  • KimOfDrac 23 augusti 2010

    Något vi testade hemma var nachochips med chilismak med gratängost på och så hade vi dem i ugnen till osten smalt, tog ut plåten och lät de svalna lite

  • The_mama97mia 28 augusti 2010

    *puff* snart är man fast i tacoträsket igen haha, men igår blev det räkmacka till mig.

  • Josses 28 augusti 2010

    Skrivet av mama97mia den 28 aug 2010

    *puff* snart är man fast i tacoträsket igen haha, men igår blev det räkmacka till mig.
    Japp:DD

  • JennyV 16 september 2010

    Skiva rödbetor tunt och lägg de på en plåt med lite olja - blir lite chips känsla och servera tillsammans med de andra grönsakerna och dippen!!

  • mssalmonella 16 september 2010

    Ett tips till brieosten är jordgubbshonung ( vet tyvärr inte vart det finns att få tag på)
    När du väl har smakat det så kan man inte sluta äta.
    Har hört att tryffelhonung ska vara gott också, men jag gillar inte tryffel själv.

  • JennyV 16 september 2010

    Skrivet av mssalmonella den 16 sep 2010

    Ett tips till brieosten är jordgubbshonung ( vet tyvärr inte vart det finns att få tag på)
    När du väl har smakat det så kan man inte sluta äta.
    Har hört att tryffelhonung ska vara gott också, men jag gillar inte tryffel själv.


    Jordgubbshonung har jag aldrig sett men hallonhonung har jag här hemma, köpt på Konsum. Har dock aldrig smakat det till brie men det ska jag prova och hoppas att hallonhonung är lika gott :)

  • sme 16 september 2010

    På fredag har vi mys med smörgåstårta (Y)

  • gnutten1 11 mars 2011

    Någon fredag i månaden brukar jag slänga ihop en pizza till sambon och mig.

    Färska grönsaker på pizzan är underbart. Som t.ex. squash, paprika, rödlök, soltorkade tomater och en massa mozzarella på som man river lätt med fingrarna.

    Annars brukar det bli Langos med någon kyckling & baconröra, bakad potatis med skinkröra.

    Hemgjorda burgare med hembakat bröd är också klockrent. 4 ingredienser har jag i, worchestershiresås, peppar och salt & nötfärs, blanda och stek i grillpanna, mixa getost med creme fraiche, knaperstekt bacon, rödlök, ekbladssallad och tomat.. mums!

  • kikkino 11 april 2011

    Kallplock! Det är vår melodi framför TV:n just nu. Middagen är för längesedan klar och nu väntar soffan med På spåret eller annat..........
    Osttärningar- gärna marinerade sådana. Kan vara hårdost eller/och Fetaost eller Mozzarellaost.
    Oliver med eller utan fyllning, melonkuber och kanske stark korv i bitar. Vitlöksbröd skuret till krutonger är lätt att fixa.
    Allt ska vara skuret i mindre bitar lämpade att plocka med t ex tandpetare eller dylikt.
    Nu är det bara att välja något gott att dricka till. Kanske ett glas rött eller en iskall ljus öl?

    Ha en trevlig kväll!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.