Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Nyttigt snacks efter julen

  • koktoken 19 januari 2010

    Hej!
    Snälla ge mig ett tips på goda nyttiga snacks som man kan äta med gott samvete såhär efter jul när det gärna blir lite för mycket av det goda.
    Tack!

  • The_mama97mia 19 januari 2010

    Det finns en hel del frukter nu som är billiga oah är i säsong, jag brukar skära upp frukten o ställa fram på fat - lättare att gå o plocka av då. T ex kiwi i klyftor (jag skär i kvartar med skalet på), apelsiner, blodapelsin, grape i klyftor eller mindre bitar m.m.

    Grönsaksdipp är en hit här annars, morot, gurka, selleri i stavar/bitar, ibland köper jag salta pinnar också det är inte så fettigt snacks som chips ju.

    Popcorn är också lite mer viktväktarvänligt väl?

  • stallperso 19 januari 2010

    Nötter :D Torkad frukt är ju lite nyttigare än godis..

  • boz1965 19 januari 2010

    Skiva rotsaker lövtunt (använd mandolin eller osthyvel). pensla med olivolja, strö över lite flingsalt och rosta i ugn. Lika gott som chips, men mycket nyttigare.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.