Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

önskar tips på smårätter....

  • majamia 25 juli 2008

    som passar på buffebordet, gärna mumsbitar!
    Tack!:D

  • cyan 25 juli 2008

    Här har du några riktiga mumsbitar!! Jättelätt att göra många och det behövs, för när jag bjudit på dem har de gått åt i mängder...
    Vitlökskakor

  • Okänd 25 juli 2008

    Snittar med olika röror på, som tex. Tonfisk-Skink-eller räkröra.
    Populärt och gott enligt min mening.

  • Farmoran 25 juli 2008

    Jag tycker du ska pröva "Farmors texmexpaj". Det går att göra små pajer också på detta recept. Det uppskattas säkert!

  • Disen 25 juli 2008

    Nachochips med en halv tunn skiva salamikorv och riven ost. In i ugnen tills osten smält.
    Underbart mumsiga. (Y)

  • SDMaya 25 juli 2008

    Jag brukar bjuda på små krustader med olika fyllning, jätte gott och är perfekta "mumsbitar"
    http://www.matklubben.se/recept/smaa_krustader_19248.html
    Har glömt hur man gjorde för lägga in receptet så det syns... så du får kopiera *ler*
    Hoppas det är något som passar!
    Maya:p

  • SDMaya 25 juli 2008

    Kom på att mina Hawaii snacks med kan passa :)
    http://www.matklubben.se/recept/hawaii_snacks_20490.html
    :p Är sååå gott och har strykande åtgång men går fort att göra!
    Maya

  • miramamman 5 augusti 2008

    Nigella hade ett recept med grillade aubergine skivor som man rullade med en fyllning av fetaost och mynta kryddat med peppar o salt tror jag, provade och de var verkligen goda.
    kan fixa hela receptet om du vill men maila mig då med ett inlägg så kan jag leta fram hela receptet. de var enkla att göra tror att det var bara att grilla aubergine skivor och göra en röra av fetaost kanske turkiskt yoghurt eller liknande och hackad färsk myntablad och rulla in det i skivorna så man serverade skivor med fyllning.(Y)

  • miramamman 5 augusti 2008

    om du vill ha varianter med smördeg så är det supergott att på utklavlad smördeg riva över västerbottensost rulla och skär i centimeter tjocka skivor som du gräddar i typ 200g serveras ljumma, supergoda...(Y)
    om du har baugetter och grönmögelost samt vanlig hårdost gör du fna snittar med en skivad baugett lite grönmögel på den och en skiva hårdost över, grädda i ugn eller micro så osten smälter. Underbart gott även denna.

  • salsa 5 augusti 2008

    Smörgdeg, kavlas lätt, chèvreost tunnt lager, flingsalt och sesamfrö. Gräddas i ca 200 grader, delas i mumsbitar medan de är varma och serveras direkt. Är försvinnande goda :)

  • lenajeanette 6 augusti 2008

    Något som är enkelt och gott, skär skivor av aubergine, halvcentimeter tjocka med skalet kvar. Baka av i ugnen, när de fått färg ta ut och lägg på en skiva parmensan och in i ugnen igen tills osten smält. GI-vänligt.:D Funkar också med zucchini.

  • MatAnders 6 augusti 2008

    (Y)Rökt lax,pepparots visp inrullade i tunnbröd går ju alltid hem, sen har jag ett gott recept på smördegs piroger och är skulle man kunna göra många små dom skulle gå som smör det lovar jag. Hur som hellst lycka till med festen.

  • Disen 6 augusti 2008

    Glömde att jag har recept på krabbrulle på min sida. Jätte goda små rullar. :p

  • anluk 6 augusti 2008

    Här får du några tips!

    Hoppas några faller dig i smaken.







    Vårrullerosetter med getost



    Breasolastubbar

  • Bianca 6 augusti 2008

    Nåt som jag gillar och som är superenkelt att tillaga är om man tar norrländskt tunnbröd, typ Genebröd, skivar smakrik god ost uppepå och gratinerar i ugnen till det får lite färg. När man sen tar ut dem brukar jag klippa remsor som får svalna och då blir knapriga. Mumma! (Y)

  • Annsson 6 augusti 2008

    Jag brukar göra min tonfiskröra (kan bytas mot kyckling) och lägga den på små runda bitar av kavring. Se mina recept.
    En riktig aptitretare!

  • Fiona 6 augusti 2008

    ädelostpaj i små aluminiumformar (enportions) brukar vara populära. Funkar ju även att göra med köttfärs, svamp, vanlig ost, räkor, musslor eller vad man vill!
    Går även att göra flera varianter att ställa fram så kan alla hitta sin favorit.

  • kickiekblad 6 augusti 2008

    har några små rätter i min recept som e lätt gjorda

  • kickiekblad 6 augusti 2008

    har några små rätter i min recept som e lätt gjorda

  • kickiekblad 6 augusti 2008

    har några små rätter i min recept som e lätt gjorda

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.