Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Ostpulver?

  • joonas 9 december 2008

    Är det någon som vet nåt om ostpulver? Hur det smakar och var man kan få tag på det? Hur funkar det i matlagning?

  • farmoringer 25 december 2008

    Jag tror att det finns hos kryddhandlare.

    http://www.bibekryddan.se/product.do?productId=58313

    Du kan kolla här..

  • matnjutaren 25 december 2008

    Jag måste bara fråga med..VAD är detta till för och kan det verkligen bli lika gott som riktig ost? :o

  • farmoringer 25 december 2008

    Jag köpte en gång på marknad en sån påse. Men måste medge att den blev bara öppnad.Luktar inte lika gott som färsk riven cheddar. Men är kanske bra ändå. Smidig på semestern kanske när man campar osv...Vad vet jag..:o

  • matnjutaren 25 december 2008

    He He..:p
    TACK för ditt ärliga svar! (Y)
    *Kram*

  • monac 25 december 2008

    ostpulver...hmmm...vad innehåller det mer än ost(om det nu innehåller någon ost?) Nån som vet?:o

  • matnjutaren 25 december 2008

    har letat rundor och det jag hittade var från Findus...ostpulver, senapspulver, vegetabilisk olja, arom, vasslepulver, jästextrakt, kryddor, vinäger. Salthalt 15,7 %.
    Inte mycket ost där inte...:o:(

  • matnjutaren 25 december 2008

    hittade detta från en sida för allergiker...ostpulver (14%), vassle, mjölkpulver, delvis modifierad stärkelse, gräddpulver, hydrolyserat vegetabiliskt fett, maltodextrin, salt, kryddor, örter, naturliga aromämnen, kryddextrakt.

    Inte ett "dyft" ost i här i heller...:o(N)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.