Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

På Buffébordet

  • 18 mars 2000

    Hej,Jag håller på att planera en fest för cirka 30 personer och tänkte ha buffé. Nu vill jag gärna ha tips på goda rätter som går att göra i ordning i förväg./Magi

  • 21 mars 2000

    Förra våren gjorde jag en buffé från medelhavet. Det är lättare & roligare om man har ett tema tycker jag. Bland annat bjöd jag på lammpaté med chutney (perfekt att göra i förväg), quiche med skinka och kronärtskockshjärtan samt medelhavsbröd. Sen gjorde jag en tapenade och en annan dipsås (oliv-tomat-chilidip) och hade ett stort fat med grönsaker till. Mycket uppskattat.Alla recepten jag har nämnt kommer från boken Medelhavsmat för svenska kök. Recepten finns i matklubbens kokbok.Lycka till!

  • 21 mars 2000

    Marinerad fläskfilé, krämig pastasallad, ljust bröd & oliver i stora skålar.Allt kan förbedeas dagen innan.Marinera fläskfilen med citron, rosmarin & vitlök. Gör pastasallad med gräddfil, vitlök, färsk spenat, fransk senap, persilja, rödlök, tomater salt & peppar. Servera med ett stort, gärna hembakt bröd tillsammans med några ostar brie & gorgonzola. Skålar med oliver.Lycka till!

  • 26 mars 2000

    Jag bjuder ofta på buffé då det är trevligare att vara många på en fest! Jag har vid ett par tillfällen gjort en Italiensk som har blivit mycket uppskattad. Ex:Marinera soltorkade tomater i oliviolja, basilika, vitlök och salt.Servera parmaskinka, oliver, hyvlad parmesanost, prosciutto och salami i massor. Kycklingspett i mynta är strålande! Grillade scampispett, marinerade i sesam- & jungfruolja, är kalas... En fräsch pastasallad med nybakat bröd och voilà, du har en buffé som kan göras ett par dagar före!Maria

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.