Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Sillsallat!

  • cooper75 22 december 2010

    Någon som har ett bra recept på Piteåiansk sillsallat? Det vill säga den utan gegga och rödbetor..

    Har för mig att det kan förekomma äpplen i den men är inte säker, att det är sill i den är liksom det enda jag är säker på.

    Enligt mitt minne ska det vara urvattnad sill, lök och potatis samt kryddpeppar, men jag har ingen som helst aning vilka mängder av ovanstående ingredienser som gäller. Känns lite dumt att börja experimentera nu (22;a dec) och jag fick ett sådant plötsligt sug efter denna sallad, eftersom farmor & farfar kom från piteå-hållet så var den alltid en given del av deras julbord. Tyvärr gick de bort för länge sedan, och inte har jag någon annan än er att fråga...


    Tack på förhand

  • Gnurf 23 december 2010

    Troligtvis är det potatis i form av PALT i piteåiansk sillsallad....{messed}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.