Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

smörgåstårta med kyckling

  • ajse 21 mars 2010

    Har tänkt göra en smörgåstårta till påsk. Är den någon som har något gott recept med kyckling?
    Har hört att kyckling röra med curry och mimosasallad skall var en bra blandning, är det någon som testat och isåfall någon som har recept?

    Tack på förhand :))

  • amoz 21 mars 2010

    Drömgod smörgåstårta.

    Här är en supergod smörgåstårta med just kyckling...håll tillgodo.

  • The_mama97mia 21 mars 2010

    Jag är skeptiskt till kycklingröra som fyllning i smörgåstårta.

    http://www.matklubben.se/recept/smoergaastaarta_14902.html

    Jag vill ha mina helt fisk och skaldjursmässiga. Ger länken till mina förslag på fyllningar i alla fall. Dessutom har jag recept på egna bottnar om du är intresserad.

  • EmelieSv 22 mars 2010

    Har gjort en fyllning med kyckling några gånger, har inget exakt recept men jag gjorde på ett ungefär så här:

    * 2 kycklingfiléer, skurna i mindre bitar och marinerade i olivolja, soja, curry, paprikakrydda och svartpeppar
    * 2 paket bacon, knaperstekt
    * 1 finhackad rödlök
    * 1 finhackad röd paprika
    * 1 liten burk Crème Fraiche
    * 3-4 msk majonnäs
    salt och peppar

    Stek kyckling och bacon och låt kallna, mixar sedan i matberedare och blanda mixet med de övriga ingredienserna

    Den här fyllningen räcker till två lager i en smörgåstårta gjord på Polarbröd, jag har inte haft någon annan fyllning till, men det är säkert gott med mimosasallad :)

  • anluk 22 mars 2010

    Denna har jag gjort X antal gånger och det blir alltid succe!!! Kan verkligen rekommenderas.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.