Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Smörgåstårtefyllning

• sussisus 17 december 2010

Kan man ha;
    hackad rökt lax, pepparrot, philadelphiaost, grädde + dill, finhackad purjolök, pepparrot, philadelhiaost, grädde i en smörgåstårta?

eller smörgåstårta förresten, jag ska skära en lite grövre limpa längs med (så att det blir som "landgångsbröd"), lägga fyllningen mellan och sedan lägga tillbaks brödskivorna så att det blir som en limpa igen. Ingen garnering eller så, utan det blir mer som en randig limpa.

• Amika 17 december 2010

Ja absolut! Det låter jättegott! :)

• PillaL 17 december 2010

Jag har ett recept med en fyllning där det är varmrökt lax, pepparrot, grädde och dill.
    Och den är helt underbart god . :)
    Även tonfisk, creme fraiche och pepparrot är en god kombination.

• igson 17 december 2010

Skrivet av Amika den 17 dec 2010

En liten finess när det gäller brödet. Stora Polarbröd ger en speciell mustig smak. (gäller många olika smörgåstårtor)
    [ igson]

• sussisus 17 december 2010

Skrivet av igson den 17 dec 2010

Skrivet av Amika den 17 dec 2010

En liten finess när det gäller brödet. Stora Polarbröd ger en speciell mustig smak. (gäller många olika smörgåstårtor)
    [ igson]

Bra förslag med polarbrödet - jag försökte just skära brödet längs med, men jag kan tydligen inte skära rakt + att brödet smulade en del, så jag måste ha nytt bröd.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.