Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Snart födelsedag!

  • Lollo54 29 juni 2014

    Jag skulle vilja ha tips på rätter som man kan plocka fram allt eftersom det trillar in gäster. Har födelsedag snart och vill gärna sätta fram något matigt inte bara kaffebröd. När jag inte har satt ut någon tid så vet jag inte när det kan dyka upp någon. Så tips mottages tacksamt (Y)

  • husmusen88 30 juni 2014

    Matigt som tex kallskuret och sallad/potatissallad/pastasallad eller liknande? :)

  • MosterNettan 30 juni 2014

    Tycker som du, vill och bjuda på nåt matigare. Pajer och matiga sallader tycker jag funkar jättebra när man har "öppet hus". Jag brukar också ha öl, lättöl, cider och bordsvatten. En termoskanna med kaffe för dom som vill ha en slät kopp sen.

    Mina favoritpajer som jag brukar bjuda på är köttfärspaj med ost, gärna med tex-mexkryddor,
    quichepaj och en paj med brie och salami.

    En blandad sallad, ta den sallad du tycker är bäst, jag använder mest ruccola. Ex på vad jag brukar blanda i är: avocado, bitar av smakrik ost, knaperstekt bacon, bitar av stekt kyckling, äpple eller päron och sånt som du tycker passar. Valnötter, cashewnötter eller rostade pinjenötter för lite crunch och en vanlig vinägrett. Nötter och vinägrett serverar jag på sidan.

  • kallebakom 17 juli 2014

    mig skulle du gärna få bjuda på pastasallad,till det dricker jag gärna sangria,gärna systembolagets färdigblandade-den är mkt god ! godare är många hemmablandade tycker jag,så pastasallad och ett bål med sangira--där har du det som funkar i 25 grader värme !!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.