Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Sötsur sås

  • 30 oktober 2000

    Hur gör man god sötsur sås att doppa tex vårrullar i?

  • 31 oktober 2000

    4 dl vatten2 msk hönsbuljongpulver4 msk äppelcidervinäger1 dl strösocker1-2 msk riven färsk ingefära1 finhackad vitlöksklyfta 1-2 tsk finhackad spansk peppar2 krm saltMaizena ljus redningBlanda vatten, buljongpulver, vinäger, socker, ingefära, vitlök, peppar och salt. Börja med den lilla mängden ingefära och spansk peppar. Låt såsen sjuda 4-5 minuter och smaka av om du vill ha den starkare. Red av med maizena direkt ur paketet. Låt koka någon minut till lagom simmig sås. Håll såsen varm.

  • 17 november 2000

    Hej.Jag har gjort en jätte enkel sås några gånger. Om man kan kalla den sötsur sås vet jag inte men den smakar åt det hållet.Blanda outspädd äpplejuice med ingefära och red med potatismjöl. Tycker du det blir för mycket äpplesmak så späd med lite vatten. Ta ingefära efter eget tycke.Lycka till/Annette

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.