Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Soppa

• 18 september 2000

Snabba soppor vill jag ha recept på. Då menar jag snabba....

• 19 september 2000

Denna är enkel, ganska snabb och god! 400-500 g potatis av en mjölig sort 1 stånd färsk fänkål 1 liter hönsbuljong 3 msk mellangrädde salt 1 liten knippa gräslök Skala potatisen. Skiva den och fänkålen. Koka upp buljongen i en gryta. Lägg i grönsakerna och sjud under lock i 40-50 minuter, tills grönsakerna är helt mjuka.Ta upp grönsakerna med en hålslev. Kör dem med lite buljong och grädden i en matberedare till en slät puré. Häll grönsakspurén tillbaka i grytan och vispa ihop med resten av buljongen. Smaka av med salt. Låt eventuellt soppan svalna till rumstemperatur. Sleva upp soppa i 4 tallrikar. Klipp över lite gräslök. Servera med ljust, helst hembakat, bröd.Prova även den avocadosoppa som finns i veckans matsedel. Jag gjorde den igår och den var verkligen enkel och lätt!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.