Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Studentbuffé

  • aQuarius 28 maj 2011

    Studentbuffé där jag bland annat ska servera kall (grillad och marinerad) fläskytterfilé, kall kycklingfilé (även den kall, grillad och marinerad). Hur vet jag hur mycket som beräknas per person? Och den vikten som man får fram per person, gäller den den råa varan eller färdiggrillad?! Har letat och rotat runt här bland inläggen och jag må vara trög, men jag hittar inte det jag söker. Snälla hjälp!!

  • Bumbis 29 maj 2011

    Jag räknar alltid 200 gram/person. En del äter mer och en del mindre. Skiva köttet ganska tunnt så räcker det längre.....Vikten är i rått tillstånd.

  • aQuarius 29 maj 2011

    Tack för svaret! Är 200 gram per person den totala mängden eller 200 gram per köttsort?? Är novis...

  • Bumbis 29 maj 2011

    Jag menade den totala mängden, annars blir det till att äta buffémat för er lääänge efter stundenten.

  • lassegust 29 maj 2011

    Hej
    När jag fixar bufféer åt mina kunder räknar jag på ca 250 gr/pers kött, fisk eller fågel när det gäller många ungdomar (dom äter mycket mer än äldre). Gör en god fransk potatissallad till. Ha en god sallad till samt en vällagrad ost och surdegsbröd. Detta kommer dina gässter att gilla.
    Lasse

  • aQuarius 29 maj 2011

    Tack! Jag ska ha en färskpotatissallad med vinegrett (ursäkta stavningen). Minivästerbottenostpajer, grönsallad, bröd, ost och frukt. Hade bestämt att jag skulle ha en pastasallad också men börjar vackla i beslutet. Kanske lägga till lite rökt lax istället?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.