Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tapas

  • 27 juli 2000

    Jag skulle vilja ha förslag på tapas!

  • 28 juli 2000

    Jag tycker att det sllra godaste är vitt lantbröd som man ringlar olivolja och havssalt över. Kanske mer marinerade oliver och tomater på.

  • 7 augusti 2000

    Testa marinerade oliver, marinerad vitlök,ugnsrostade paprikabitar och några skivor parmaskinka! Tapas tycker jag annars kan vara alla möjliga smårätter med inspiration från medelhavsköket, ta det du tycker är gott!

  • 18 augusti 2000

    Försvenskad tapa!4 skivor vitt brödsmör12 tunna skivor tomat8 ansjovisfiléertimjansvartpeppar3 dl riven vällagrad ostSätt ugnen på 250°. Rosta brödskivorna helt lätt. Bred lite smör på varje skiva. Lägg 3 tomatskivor på varje bröd, fördela ansjovisfiléerna, krydda med lite smulad timjan och peppar och strö över osten. Gratinera smörgåsarna mitt i ugnen i några minuter tills osten fått fin färg. Servera toasten omedelbart.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.