Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

tilltugg

  • susanne7206261 6 november 2008

    ska på lördag ätaupp dom sista kräftorna med grannarna vill ha förslag på vad vi mer kan äta då kräftor inte är så mättande något smidigt som man lätt kan svänga i hopp. ( har inte mycket tid mellan sonens tränningar)

  • MatAnders 6 november 2008

    Kanske några goda baugetter med någon röra i eller salami,brieost m.m?

  • Glitterfia 6 november 2008

    Åhh så gott med kräftor.
    Till kräftor tycker jag det är gott med skivad avokado, lite finstrimlad sallad, kokta ägg i skivor, majonnäs, samt rostad franska så man kan göra en rejäl kräftsmörgås.

    Sen brukar jag göra en krabbmixröra som blir så gott, vet att queenie har den bland sina recept. Jag skrev till i kommentarerna hur jag gör min. Ska se om jag hittar den så länkar jag in den.

  • Glitterfia 6 november 2008

    Crabbfishröra

  • Eery 6 november 2008

    Gjorde Pink Ladies Makrillpaj igår.. funderade lite idag på om det inte skulle kunna vara ett alternativ (eller komplement) till västerbottenpajen på kräftskivan
    Makrillpaj, mager

  • zudette 6 november 2008

    En ostpaj är ju aldrig fel till kräftor - använd gärna västebottensost - förutom alla andra tips du fått!! - Ett gott bröd, avocado, purjolök, majonäs eller aioli, ägg..... (Y)(Y)(Y)

  • kallis 6 november 2008

    En västerbottenpaj måste ni ha!
    Olika sorters bröd är trervligt också.
    Glöm inte snapsen...

  • susanne7206261 7 november 2008

    tack för alla tips(Y)(Y)(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.