Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tilltugg på fest?

  • speedfreak 4 maj 2009

    Hej.

    Jag funderar på att servera något lätt tilltugg på en fest till helgen, men har lite dåligt med idéer. Tänkte kanske någon slags wraps eller nåt i den stilen. Dela i små rullar som folk kan ta och käka till sin öl eller drink.

    Aldrig gjort något sånt innan och har som sagt lite dåligt med idéer på vad man kan göra. Eller om någon har något helt annat tips på vad som kan vara gött som tilltugg till ölen på en fest? :]

    Tacksam för svar :)

  • Agi007 4 maj 2009

    Baconlindade dadlar, 12-15 minuter i ugnen 200 grader tills bacon crispy.
    Låt fettet rinna av på tidsningspapper och servera! Jättegott - sött och salt !

  • Glitterfia 4 maj 2009

    Tunnbröd smörad med cantadouost 4 sorters peppar lägg ett lager gravad eller kallrökt lax rulla ihop och skär i munsbitar.

    Nachos och salsa

    Lite olika sorters ölkorv i skålar

    Crosstini (Willys har goda på påse av märke Zeta, finns säkert på fler affärer) Servera med ädelost creme
    Ädelostcrem: Mosa ädeost med lite creme fraiche.

    Kom på
    chicken nugget och sötsur sås att doppa dem i, Lidl har jättegoda nugget.

  • Disen 5 maj 2009

    Fler förslag...:p
    Pestosnurror
    Nachochips med bacon
    Krabbrulle

    Baconlindade oliver är också supergott. Och ölkorv så klart.:D

  • hillan66 5 maj 2009

    Köp hem salta kex och/eller crostini och bjud på den här röran. Jättegott och beroendeframkallande!(Y)Philadelphiaost med ishavsrom.

  • berggrenskan 5 maj 2009

    Bacon- och getostgratinerad potatis

    Gör på mindre potatisar, så det blir mer som munsbiter. Jättegott just till öl.

  • pia61 5 maj 2009

    Här får du några tips från mig!
    Drinktilltugg
    Drinktilltugg
    Drinktilltugg
    Det sista receptet är så gott och väldigt enkelt så gör många...dom går åt!! (Y)(Y)(Y)

  • speedfreak 9 maj 2009

    Oj va mycket tips, frågan e bara vilket/vilka av alla tips man ska välja nu hehe.

    Tack så hemskt mycket!! :)

    (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.