Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tips på smårätter!

  • ros 29 maj 2010

    {snicker}Hej!
    Jag söker tips på olika smårätter som jag kan servera på "lite enklare" bjudningar
    Inte olika pajer eller pannkaksrullar, det har mina vänner fått vid olika tillfällen
    Gärna något smarrigt som kan serveras kallt eller varmt
    Hoppas att ni vill hjälpa mig med olika goda recept
    En av gästerna klarar inte av att äta "typ" köttfärs pga magproblem.
    Tack på förhand!

    Ha en fortsatt trevlig helg!
    Mvh Ros

  • jimboz 29 maj 2010

    Tapasrätter eller Meze kanske kan vara något ..

    http://www.matklubben.se/recept/meze

    http://www.matklubben.se/recept/tapas

  • gggabriella 29 maj 2010

    skulle nog också säga tapasrätter. :)

  • ros 29 maj 2010

    Skrivet av jimboz den 29 maj 2010

    Tapasrätter eller Meze kanske kan vara något ..

    http://www.matklubben.se/recept/meze

    http://www.matklubben.se/recept/tapas



    Tack jimboz för alla goda tips!

    Är det fler som har tips på olika smårätter?

  • Sork 29 maj 2010

    Släng ihop en god mustig fiskgryta med t ex lax och hoki. Ha i lite potatis. Baka ett gott bröd eller köp baguetter och ställ fram smör och ost.

    En stor gryta gulasch brukar också vara populärt. Gör den i förväg, det vinner den på. Bjud med gott bröd och vitlökssmör.

  • Okänd 29 maj 2010

    Chili con carne, räk- och riskrans med romsås eller varm smörgåstårta..? Kanske är lite 80-tal men det är gott :)
    Hinner inte lägga in receptet på räk- och riskransen nu för jag börjar jobba om fem minuter men om du är intresserad så gör jag det gärna imorgon - dock utan bild än så länge :)

  • ros 29 maj 2010

    Skrivet av TE72 den 29 maj 2010

    Chili con carne, räk- och riskrans med romsås eller varm smörgåstårta..? Kanske är lite 80-tal men det är gott :)
    Hinner inte lägga in receptet på räk- och riskransen nu för jag börjar jobba om fem minuter men om du är intresserad så gör jag det gärna imorgon - dock utan bild än så länge :)


    Hej TE72
    Räk- och riskrans med romsås låter väldigt gott
    Vill du lägga in receptet när du hinner
    Tack på förhand!

  • ros 30 maj 2010

    {snicker}Är det fler som har tips på goda smårätter?

  • The_mama97mia 30 maj 2010

    Ostfylld filodegspaj - börek

    Gör en långpanneform med detta, skär i fingermats-vänligt format.

  • Schnitt 30 maj 2010

    En smårätt kommer lastad - Baconinlindade dadlar! Godaste jag vet

  • Okänd 30 maj 2010

    Sådär.. lite sent inlagt och jag vet att jag måste redigera receptet till exakt gram på sparrisburken men här får du iaf ett smakprov Ros :)
    Räk- och riskrans med kall romsås

  • ros 31 maj 2010

    Skrivet av TE72 den 30 maj 2010

    Sådär.. lite sent inlagt och jag vet att jag måste redigera receptet till exakt gram på sparrisburken men här får du iaf ett smakprov Ros :)
    Räk- och riskrans med kall romsås


    Hej!
    Tack för receptet
    Hur många personer var receptet beräknat till?
    Ha det så gött!

  • matvraket 31 maj 2010

    Hej!
    Jag gillar baconlindande fyllda champinjoner. Jättegott och enkelt att göra.

    Du behöver:
    Champinjoner
    Bredbar ost, t.ex. Cantadou med smak av gräslök
    Bacon (en skiva per champinjon)

    Gör såhär:
    Ta bort foten från svampen. Fyll hålet med lite ost. Vira runt en baconskiva. Stek lätt i stekpanna, eller ännu hellre i ugn (ca 225 grader, grilleffekt), tills baconet är klart.
    Färdigt!

    Lycka till!

  • MatAnders 31 maj 2010

    Jag slår ett slag för marinerade och ugns grillade kycklingvingar (marinad efter tycke) jag brukar köra med pressad citron,olja,skivad vitlök,paprikapulver,soja,en skvätt maggi och flingsalt och peppar och låte ligga några timmar. Jättesmarrigt att sitta och småäta på.

  • Okänd 31 maj 2010

    Oj Ros.. Jag satt just och lurade på det när jag skrev receptet men det var länge sedan jag gjorde kransen så jag vet ärligt inte :/ Kanske 8-10 pers? Låter väl rätt rimligt om man funderar på hur stor en sockerkaksform är och hur mycket 2,5 dl okokt ris kan tänkas räcka till .. eller?

  • ros 31 maj 2010

    {snicker}Hej!
    Tack för alla goda förslag!
    Nu är det "bara" att testa lite av varje

    Ha det så gött!

  • Mistys 31 maj 2010

    Philadelphiatårta med räkor

    Detta rekomenderar jag verkligen att du testar. Passar på ett buffébord, ostbricka eller som fredagsmys. Komplitera med kex, andra ostar eller andra smårätter. Sååååå gott!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.