Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Toast

  • lenajeanette 1 april 2008

    Min son hittade vårat gamla toast järn i skåpet, lagom dammigt, har inte använt det på flera år. Han blev alldeles eld o lågor att det fanns ett sådant i huset eftersom han har fått provat på hos sin moster och även hos mormor.

    Jag har alltid kört med ost- skinka samt tomat i toasten.
    Skulle vara intressant och höra om någon har några goda fyllningar att dela med sig av.

  • kajsa36 1 april 2008

    Det kan även vara gott med skinkost eller någon annan mjukost man gillar.:p

  • Jessika 1 april 2008

    När jag var lite gjorde vi alltid "våffelmackor" som vi kallade det i våffljärnet. Våra 2 standardvarianter till dessa var:
    Rostbröd som breds med smör, vanlig varmkorv skuren i tunna skivor på längden, lite senap och cheddarost.
    alt.
    Hamburgerbröd som breds med bearnaisesås istället för smör, kassler, och ananas eller banan.

    Oj, så gott det var. Måste nog ta fram våfflejärnet i helgen.:D

  • Glitterfia 1 april 2008

    lenajeanette:
    Då är det nog dags att värma upp det igen =)
    Här används det järnet flitigt (L) har ett elektriskt också men det har jag inte använt på många, många år. Tycker inte det blir lika gott (N)
    Våffeljärns mackor blir lika goda som i järnet på spisen.

    Jag fyller mina mackor oftast med:

    Massor med ost, finhackad gul lök, små korvtärningar, lite senap och grillgrydda. (Y)

    Massor med ost och lite skinkost. (Y)

  • malinan75 2 april 2008

    Hos oss används järnet flitigt. En favorit fyllning som kanske låter konstig men är riktigt god:
    Philadelphiaost, makrillfile i tomatsås, gul lök, en klick creme fraiche, några skivor ost. mmm..(Y)

    Svampstuvning e också en höjdare eller tacoköttfärs o lök... finns massor med ideer här:)
    Lycka till!!

  • sussiofaeke 2 april 2008

    oooh, heja färska champinjoner!

  • maggi 2 april 2008

    Här används ocså toast järnet flitigt.
    Favorit fyllningen är förstås ost samt som pålägg
    rökt kalkon bröst och så någon tomatskiva.Och så lite krydda förstås och det
    blir givetvis lite oregano. SUPER smakar lite som pizza.
    Barnens Favorit.(Y)

  • Fiona 2 april 2008

    Min favorit är nog ändå med riven ost, skivad mozzarella och skinka.. Även väldigt gott att lägga i tomat och ananas, eller bara det ena av det.

  • sandrarockar 2 april 2008

    svampstuvning, eller skinkstuvning. känns inte lika flottigt med stuvning som med ost

  • Linaflickan 2 april 2008

    Julskinka, ost och franska kryddor, mums.

  • Klingan 2 april 2008

    Du verkar redan ha fått en massa bra tips, men jag brukar ha tomat, skinka, mozzarella och rödlök. Ta gärna en klick senap om du gillar det. Krydda med oregano!

  • MammaModesty 2 april 2008

    Mjukost som blandas med finstrimlad salami eller skinka, finhackad gräslök. Bred på generöst mellan bröden..... supergott...

  • MammaIrene 2 april 2008

    Tomater är något som piffar upp varma mackor oerhört, oavsett vad man sedan väljer att mer fylla dem med... Vi brukar ha prickikorv eller skinka o ost, mjukost, oregano o tomater(Y)

  • kocken22 2 april 2008

    Tjena! Här kommer en länk till varma smörgåsar och toaster....

    http://www.internetkokboken.se/varmsmorgas.htm

  • monac 3 april 2008

    varför inte tonfisk,lök & tomat:Doch ost såklart!(H:p

  • Ketronya 4 april 2008

    Blir det lika bra i våffeljärnet som i ett mackjärn?

  • bejofr 4 april 2008

    Vi brukar ha kycklingstuvning men makrill i tomatsås med skivad banan är mums

  • kickiekblad 14 april 2008

    en toast med annanas skinka mjukost å lite ctronpeppar e smaskit

  • marwis 14 april 2008

    Skrivet av Ketronya den 4 apr 2008

    Blir det lika bra i våffeljärnet som i ett mackjärn?

    Jag tycker att ett våffeljärn duger nog så bra. Nackdelen är att du inte kan ha lika "lös" fyllning i en våffeljärnsmacka för det flyter ut. Man har du en fastare fyllning tycker jag att mackan blir godare, mer genomgrillad.

  • monac 14 april 2008

    getost & salami

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.