Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

"Transportabel" förrätt????

  • Lotten_J 30 oktober 2008

    Vi är bortbjudna på lördag och vi ska göra den sk förrätten MEN jag behöver tips på förrätter som tål " en promenad på ca 20 minuter" Vad i hela friden ska jag hitta på som tål att tas med typ i en påse el nåt dit vi ska? Dessutom är det ju lite kylslaget också så förrätten bör väl vara rätt tålig....:o Vad huvudrätten blir vet jag inte och det är väl det som blir lite kul att varken dom el vi vet ngt om vad den andre tillagar :p

  • Eery 30 oktober 2008

    Grön ärtsoppa? Värm och vispa i cf eller grädden när ni är på plats
    eller nån god röra på bröd eller kex..

    kan det vara nått?

  • irrevirre 30 oktober 2008

    Varför inte en klassisk räkcocktail?
    Eller en soppa du kan värma på plats? T.ex en kryddig och mustig tomatsoppa och med hemgjorda krutonger att lägga på till sist?

  • systeryster 30 oktober 2008

    Paj i portionsform kanske går bra att transportera. Själv gillar jag ädelostpaj, :pmen det kanske är vågat då en del kan vara rädd för "mögglet".
    Verkar vara en jättekul idé, och variant av knytkalas.:)

  • The_mama97mia 30 oktober 2008

    jag är rädd att jag inte förstår riktigt... det är förrätt ja, så mkt fattarjag, men ska ni ha med er den liksom serverad o klar? Liggande på tallrik?

  • ros 30 oktober 2008

    Hur många personer är ni?

  • Kicki8 30 oktober 2008

    Ett alternativ:
    En kall paj med kräftröra.
    Kräftröra
    Till pajen på bilden använde jag Lilljeppes pajskal med ost och sen minns jag ej om det var 1 1/2 sats eller 2 till pajen.:o
    Beror på hur mycket fyllning man vill ha + antal personer + storlek på pajformen.:D
    Du kan ju frakta röran i en burk och fylla och granera skalet innan severing på plats.
    Ha så trevligt på festen.

  • Lotten_J 31 oktober 2008

    He he näää inte ska vi ha den liggandes på tallriken när vi promenerar dit :p, skrev att förrätten ska gå att transportera typ i någon kasse el nåt då vi promenerar dit så får man väl lägga upp det när vi är framme på tallrikar

    Skrivet av mama97mia den 30 okt 2008

    jag är rädd att jag inte förstår riktigt... det är förrätt ja, så mkt fattarjag, men ska ni ha med er den liksom serverad o klar? Liggande på tallrik?

  • Lotten_J 31 oktober 2008

    Vi är fyra vuxna och två barn men tror inte deras barn tänker äta förrätten då de inte är så stora

    Skrivet av ros den 30 okt 2008

    Hur många personer är ni?

  • Bianca 31 oktober 2008

    Avocado med någon god röra inköpt i fiskbil alternativt själv ihoprörd med en dillkvist på toppen är lätt att bära med sig, lätt att montera ihop och så sabla gott fastän det är en riktig "gamling". En perfekt munsbit i väntan på huvudrätten (Y)

  • monac 31 oktober 2008

    liten skaldjurs röra på ett mörkt bröd typ pumpernickel. Handskalde räkor i såklart. rejält med hackad färsk dill,tärnad avocado...rivet limeskal och crem fr. montera på plats.
    kul middags idé:)

  • systeryster 1 november 2008

    Nu är jag bara nyfken på att höra vad det till sist blev för smaskens:p

  • LillaJa 1 november 2008

    http://www.matklubben.se/recept/buavaerstingen_foerraett_med_skaldjur__5139.html

    Så himla gott !

    Berätta vad ni åt.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.