Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vilken är DIN favoritmacka?

  • marwis 17 oktober 2008

    Vitt bröd med bregott banan:p Skittråkigt och kanske inte så fiberrikt men oj så gott(Y)

  • FarmorMaya 17 oktober 2008

    Min absoluta favorit är mina Smålandsmackor, som gillas av hela familjen.
    Testa gärna:(L)
    http://www.matklubben.se/matklubben/FarmorMaya/kokbok/?id=655099&recipeid=23109(Y)(Y)(Y)

  • marianne49 17 oktober 2008

    Räksmörgås är min favorit den går alltid hem:D(Y)

  • systeryster 17 oktober 2008

    [recept]37286 [/recept]
    Gillar denna macka som man fritt kan variera efter det bröd eller de grönsaker man har hemma.:p(L)

  • Jamaica 20 november 2008

    Jag brukar värma skivad banan i mikron och ha på rostat fullkornsbröd tillsammans med philadelphiaost! :p Låter kanske inte så gott men om det ur näringssynpunkt var möjligt så skulle jag kunna leva på det..! :D

  • kristin1979 20 november 2008

    Söndagsfrukost: Kaffe, juice och rostat bröd med rökt skinka och mimosasallad!! Överlägset (Y)

  • byllek 20 november 2008

    Jag älskar och saknar tyvärr svensk limpa med leverpastej och rödbetssallad...hade varit supergott just nu.

  • monac 21 november 2008

    danskt rågbröd,skivad avocado, fetaost eller keso,en näve alfa alfa groddar samt ett par skivor tomat:D
    kräver god balans och lite skicklighet om man ska äta den snyggt...den blir rätt hög!(Y)

  • babbs 21 november 2008

    Liten baguette med tunt skivad tomat, tunt skivad lök, svartpeppar salt och olivolja.

  • hanstom 21 november 2008

    Men snälla ni!!!!!!!!!!!!!

    man väntar nästan ett år på att få ta det där första favoritbrödet med julskinkan på,
    smaska på favoritsenapen och barra njuuuuuuta,det är livskvalitet det!!!!!!!!!!!!

  • kickiekblad 21 november 2008

    räkmacka toast

  • monac 21 november 2008

    finnchrisp med chevré mmmm....

  • Herr_Falukropp 21 november 2008

    Jag ÄLSKAR ju varma mackor av alla slag. Yummy! :p

  • josefinen 9 december 2008

    Rostat bröd med philadelphia, grillad kyckling, sallad och hot-sweet chilisås! Mums!

  • Dunadain 17 januari 2009

    bookmaker toast, oxfile toast med råstekt potatis, chilibernaise och parmesansallad.

  • Annras 17 januari 2009

    Hönökaka med leverpastej och rödbetssallad! Mums .....
    Till frukost äter jag gärna en knäckemacka med Bregott och flingsalt på.

  • Lena 17 januari 2009

    Ny bakade tekakor med räkor och ett stort glas mjölk...

  • Flowery 17 januari 2009

    Mitt favoritpålägg är keso och skinka och lite tomat på om man vill. Eller skinka och vanlig hushållsost. Väldigt gott! :)

  • Linlock 17 januari 2009

    Jag är fullständigt besatt av finn crisps med bonjour kantarellost! (Y)

  • snuosm 17 januari 2009

    Oj, kul tråd! Jag är periodare här då...leverpastej och hackad röd lök på en skiva grovt bröd ibland. Den senaste veckan har det blivit mycket Mjälloms tunnbröd med smör och messmör på. Om nån månad när vi börjar gå ut på utflykter soliga vårvinterdagar, så vill jag ha varm dryck i termos med korvmackor med, dvs falukorvskivor på limpmackor.

    Läste även om inlägget med första mackan med julskinkan ljummen på , ni vet...det är verkligen en höjdare, men jag kan inte tänka mig den varianten lagom till sommarsemestern, fniss...:D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.