Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vilken är DIN favoritmacka?

  • todiiloo 18 januari 2009

    Min absoluta favoritsmörgås är Hirams "Arkitektens specialsmörgås".

    Grovt bröd, leverpastej och uppe på detta stekta kantareller med lök, ska avnjutas med ett glas mumma.

  • lenajeanette 18 januari 2009

    En klassisk Club Sandwich, oslagbart! Men det är ju mera en hel måltid.:)

  • caessa 18 januari 2009

    Ciabata med brieost och salami är favoriten.

  • lazzzzz0 18 januari 2009

    Oj, det går fort med många inlägg när mackor kommer på tapeten. Ja inte bokstavligt förstås, ha ha. Räksmörgås, salami o brie o många andra. Men, en traditionell köttbulls och rödbetssalladsmörgås har jag inte hunnit se än, så det får bli mitt bidrag. Lars.

  • annelieberggren 18 januari 2009

    Grovt bröd som rostas och så skinka, tomat och aromat.. mm
    Wasa sport med majonnäs och falukorv och svartpeppar :p

  • Maahl 18 januari 2009

    En rostad skiva av nedanstående med omega 3 margarin och skinka på. Två sådana mackor och jag står mig fram till lunch.
    Bröd från lunchrestaurangen i Solna

  • Frida80 18 januari 2009

    Baguette med senaps-majonnäs, ost, rökt skinka, skivad tomat och röd lök i skivor

  • Medori 19 februari 2009

    För mig är det en skiva av Finax's osötat & gott fullkorn med philadelphiaost / créme bonjour + örtaromat och någon grönsak ovanpå. Groddar är väldigt gott, men ett tunt salladsblad är också super. Ibland blir det Pågens lingongrova med smör och örtaromat. Är lite besatt av den kryddan!

  • LaJefa 19 februari 2009

    Tonfiskröra eller toast skagenröra, skivat kokt ägg, sallad och färsk gurka i en nybakad baguette.

  • anmawa 19 februari 2009

    Grovt bröd med brieost, salami, tomat och groddar är gott. Jag ska gå och fika nu på förmiddagen och jag väljer hellre en god smörgås framför kakor och bakelser.:p

  • redd 19 februari 2009

    Färskt hembakat surdegsbröd på rågsikt och med linfrö, solrosfrön etc.
    Bregott, pepparsalami, arla greveost sedan på med ett lager tomat eller paprika och därefter ett salladsblad.

    En hög macka kräver ett bastant bröd som inte går sönder eller mossas bara för att man är oförsiktig med det för att inte allt skall ramla av ;P, ca 1cm tjock hembakad surdegs macka är det enda jag hittat som klarar det.
    Att jag sedan stod mig hela dagen på 3mackor av ovanstånde model igår gör ju inte saken tråkigare direkt ;P

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.