Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Viltröra tips!

  • iloma 8 december 2011

    Jo jag har en kanonfin bit av rökt struts här hemma som jag fått och vet inte vad jag ska göra med den. {question}
    Tänkte mig någon god kall röra man kan äta med potatis eller kanske i tunnbröd. Kan bara inte komma på vad man kan ha i mer än köttet och cremé fraiche ? Tips någon? :)

  • iloma 8 december 2011

    Viltröra är kanske lite fel skrivet men Strutsröra lät lite för galet {silly}

  • elleave 8 december 2011

    Kan eg inget om struts, men äpple och rödlök brukar alltid passa bra i röror :)

  • iloma 8 december 2011

    Smakar lite som rökt renkött. Ja rödlök låter gott iallafall, frukt i mat är inte riktigt min grej.

  • Vildmarksmat 8 december 2011

    Gott med struts!
    Jag tycker du gör helt rätt som jämför struts med vilt, tänk bara på att inte krydda enligt recepten utan prova dig fram så du inte kryddar för mycket på en gång.
    Två goda röror finns på www.svantesvilt.se under "inspiration" (och mycket annat gott) Den ena är Potatiscrêps med flatrökt renstek och den andra i receptet Nyfiken i en strut.
    Prova!

  • iloma 8 december 2011

    Båda verkar riktigt goda! :) Tack för tipset!

  • The_mama97mia 8 december 2011

    Jag tänker pepparrot och fint skuren purjo.

  • wildlife 9 december 2011

    Skrivet av mama97mia den 8 dec 2011

    Jag tänker pepparrot och fint skuren purjo.


    Precis vad jag skulle föreslå :) Brukar göra tunnbrödsrullar med renkött, byt bara ut renköttet i receptet... :)

    http://www.goeransson.com/Recept/tunnbrodrullekott.htm

  • iloma 9 december 2011

    kan man köpa sån pepparrot på tub då ? :)

  • MatAnders 9 december 2011

    Skrivet av iloma den 9 dec 2011

    kan man köpa sån pepparrot på tub då ? :)


    Japp finns 2 sorter en riven (starkare) sedan en pepparots visp det är en smaksak vilken man väljer.

  • wildlife 9 december 2011

    Skrivet av MatAnders den 9 dec 2011

    Skrivet av iloma den 9 dec 2011

    kan man köpa sån pepparrot på tub då ? :)


    Japp finns 2 sorter en riven (starkare) sedan en pepparots visp det är en smaksak vilken man väljer.


    Jag vill nog rekommendera den starkare, den som bara heter riven pepparrot, och för mig brukar det bli ett par msk mer än i receptet ovan... Men då är ju jag en sån som älskar pepparrot åxå... {dance}

  • iloma 11 december 2011

    Låter kanon! Då ska jag införskaffa detta och fixa ihop det hela idag. :)
    Tack för tipsen!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.