Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vitlöksbröd

  • Johannahjelm 4 september 2011

    Hej!
    detta kan vara en liten konstig fråga men jag undrar om man kan använda lätt och lagom till att ha på vitlöksbröd eller går det bra med flytande margarin också?
    jag orkar verkligen inte gå till affären för att köpa ytterligare smör.

  • Erajscha 4 september 2011

    ja det funkar med flytande margarin...blanda med pressad vitlök, finhackad persilja lite salt och peppar bara och pensla på...

  • Phantomine 4 september 2011

    Hejsan flickor!
    Jag är ensam och i stället för att ha smörgåsmargarin, vanligt margarin och smör i kylskåpet som bara blir gammalt, använder jag Bregott exrasaltat till allt. Både på smörgåsar och när jag steker. Använder det även i gratänger. Har dock inte bakat med det men tror att det går lika bra där också.

  • The_mama97mia 5 september 2011

    eller bara en god olja...

  • Mistys 5 september 2011

    Skrivet av Phantomine den 5 sep 2011

    Hejsan flickor!
    Jag är ensam och i stället för att ha smörgåsmargarin, vanligt margarin och smör i kylskåpet som bara blir gammalt, använder jag Bregott exrasaltat till allt. Både på smörgåsar och när jag steker. Använder det även i gratänger. Har dock inte bakat med det men tror att det går lika bra där också.
    Absolut. Bregott är ett perfekt alternativ om man bara vill ha en ask i kylen. Går att baka på också fast kanske inte extrasaltat till söta kakor{sick}
    Lätt o lagom, lätta, milda och andra smörsubstitut innehåller bara en massa otrevligheter som kommer med båttankarna som råvaran fraktas i {disapointed}
    Bregott är ju bara smör......

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.