Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vitlökssås

• Klingan 7 januari 2009

Jag är ute efter ett recept på vitlökssås som man kan ha till burritos, fajitas, kebab etc. Det ska inte vara tzatziki eller liknande, det har redan redan superbra recept på (se mina recept). Helst ska det inte vara gjort på matlagningsyoghurt. Någon som har något bra recept?

• Silfide 7 januari 2009

En stor burk cream fraiche
    3-5 vitlöksklyftor, pressade
    Salt
    Svartpeppar
    Paprikapulver

Blanda ihop allt och krydda efter smak, ställ i kylen och låt dra.

Går alltid hem!! (Y)

• zudette 7 januari 2009

Jag brukar ta en burk creme fraiche, majonäs efter smak (1 - 2 msk) och vitlök 1-2 klyftor och lite salt o peppar! Denna sås brukar vi ha istället för Aioli när vi t ex äter skaldjur men jag tro den funkar till det mesta!

LYCKA TILL!!

• Amika 7 januari 2009

Kontakta en alpnerings återförsäljare... De har en underbar vitlökskrydda.
    Det är den godaste vitlöksdressingen tycker jag och så enkel!
    En burk creme fraiche och 1-2 tsk vitlökspulver från dem, inget mer. Men det måste vara alnerings vitlökspulver.
    Först smakar det nästan inget, sen efter en halvtimme en timme, så smakar det underbart och lagom starkt. :)
    Det är en krydda jag itne klarar mig utan. :)

• JennyV 7 januari 2009

Den vitlökssåsen jag gör är enklast i världen och smakar jättegott!
    Gräddfil+pressad vitlök+salt+ev svartpeppar
    Mmmm, vitlök är gott, skulle behöva trycka i mig några klyftor nu, så förkyld som jag är!

• Klingan 7 januari 2009

Tack för tipsen! Blir till att testa i helgen.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.