Jag är ute efter ett recept på vitlökssås som man kan ha till burritos, fajitas, kebab etc. Det ska inte vara tzatziki eller liknande, det har redan redan superbra recept på (se mina recept). Helst ska det inte vara gjort på matlagningsyoghurt. Någon som har något bra recept?
Silfide7 januari 2009
En stor burk cream fraiche
3-5 vitlöksklyftor, pressade
Salt
Svartpeppar
Paprikapulver
Blanda ihop allt och krydda efter smak, ställ i kylen och låt dra.
Går alltid hem!! (Y)
zudette7 januari 2009
Jag brukar ta en burk creme fraiche, majonäs efter smak (1 - 2 msk) och vitlök 1-2 klyftor och lite salt o peppar! Denna sås brukar vi ha istället för Aioli när vi t ex äter skaldjur men jag tro den funkar till det mesta!
LYCKA TILL!!
Amika7 januari 2009
Kontakta en alpnerings återförsäljare... De har en underbar vitlökskrydda.
Det är den godaste vitlöksdressingen tycker jag och så enkel!
En burk creme fraiche och 1-2 tsk vitlökspulver från dem, inget mer. Men det måste vara alnerings vitlökspulver.
Först smakar det nästan inget, sen efter en halvtimme en timme, så smakar det underbart och lagom starkt. :)
Det är en krydda jag itne klarar mig utan. :)
JennyV7 januari 2009
Den vitlökssåsen jag gör är enklast i världen och smakar jättegott!
Gräddfil+pressad vitlök+salt+ev svartpeppar
Mmmm, vitlök är gott, skulle behöva trycka i mig några klyftor nu, så förkyld som jag är!
Jag är ute efter ett recept på vitlökssås som man kan ha till burritos, fajitas, kebab etc. Det ska inte vara tzatziki eller liknande, det har redan redan superbra recept på (se mina recept). Helst ska det inte vara gjort på matlagningsyoghurt. Någon som har något bra recept?
En stor burk cream fraiche
3-5 vitlöksklyftor, pressade
Salt
Svartpeppar
Paprikapulver
Blanda ihop allt och krydda efter smak, ställ i kylen och låt dra.
Går alltid hem!! (Y)
Jag brukar ta en burk creme fraiche, majonäs efter smak (1 - 2 msk) och vitlök 1-2 klyftor och lite salt o peppar! Denna sås brukar vi ha istället för Aioli när vi t ex äter skaldjur men jag tro den funkar till det mesta!
LYCKA TILL!!
Kontakta en alpnerings återförsäljare... De har en underbar vitlökskrydda.
Det är den godaste vitlöksdressingen tycker jag och så enkel!
En burk creme fraiche och 1-2 tsk vitlökspulver från dem, inget mer. Men det måste vara alnerings vitlökspulver.
Först smakar det nästan inget, sen efter en halvtimme en timme, så smakar det underbart och lagom starkt. :)
Det är en krydda jag itne klarar mig utan. :)
Den vitlökssåsen jag gör är enklast i världen och smakar jättegott!
Gräddfil+pressad vitlök+salt+ev svartpeppar
Mmmm, vitlök är gott, skulle behöva trycka i mig några klyftor nu, så förkyld som jag är!
Tack för tipsen! Blir till att testa i helgen.