Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

14-årskalas för släkten

  • anmawa 13 januari 2009

    Sonen fyller 14 och gästerna är mellan 13-70 år. Vi blir nog 20 st beroende på hur många flickvänner som följer med.
    Han har beställt kladdkaka i stället för tårta, men vad ska vi ha till middag. Gästerna reser långt så det ska vara en huvudträtt. Till saken hör att innebandylaget har ordnat nattvandring så helst vill jag att det går att förbereda det mesta dagen innan.

  • Disen 13 januari 2009

    Varför inte en god smarrig gryta som fläskfilégryta eller portergryta.
    Det kan du ju göra dagen innan. :p

  • anmawa 13 januari 2009

    Tack för hjälpen.

    Nu ska jag leta grytrecept.(Y)

  • majamia 13 januari 2009

    Hej
    I lördags fyllde min son 15 år och då bjöd jag på denna rödvinsgryta med kompott till vilket blev mycket uppskattat! Lycka till! vi hade 16 gäster mellan 3-70år och jag gjorde receptet gånger 4. Den blir bara godare om man gör den innan och lika så den syltade gurkan! Lycka till!

    Rödvinsgryta med kompott

  • lilas 13 januari 2009

    Hejsan!
    När vi var på dop för ett tag sen så var det många långväga gäster.
    Då bjöds det på pajer i långpannor. Det var både ost och skinkpaj, västerbottepaj och en vegetarisk paj.
    Riktigt smaskigt:)
    Ha det bra!
    Mvh Lilas

  • Maithai 13 januari 2009

    Det kanske inte är födelsedagsmat, men enkelt och snabblagat, en god chili med gott bröd till. Annars har jag blivit bjuden på tacos av olika slag och soppor vid stora kalas. Lycka till!

  • anmawa 14 januari 2009

    Tack för alla förslag.(Y)

  • Svesse60 14 januari 2009

    Här har du ett recept som du kan förbereda och som är mycket omtyckt!
    Kycklinggratäng med vitlök och creme fraiche
    Lycka Till!
    /Eva

  • Lilljeppe 14 januari 2009

    Denna är alltid uppskattad och går att planera i förväg.
    Lenas Tacogratäng

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.