Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

3 rätters middag

  • Zannabanna 14 mars 2008

    är det någon som har tips på vad jag kan göra till min mamma och resten av familjen nu när jag ska göra en 3 rätter middag jag har ingen anning om vad jag kan göra...


    snälla hjälp(Y)(Y):):)

  • Heisjo 15 mars 2008

    Det finns jättemycket goda och roliga alternativ. Frågan är hur stor matlagningsvana du har och vart du vill lägga svårighetsgraden!?
    Samt vilken sorts mat du vill laga, tex. fisk, kött buffé etc.

    Lite mer uppg så hjälper jag dig gärna:)

  • Zannabanna 16 mars 2008

    jag vill inte att det ska vara för svårt eftersom jag bara är 14 år och inte kan så mkt om mat och det kan vara kött... :):)

    Skrivet av Heisjo den 15 mar 2008

    Det finns jättemycket goda och roliga alternativ. Frågan är hur stor matlagningsvana du har och vart du vill lägga svårighetsgraden!?
    Samt vilken sorts mat du vill laga, tex. fisk, kött buffé etc.

    Lite mer uppg så hjälper jag dig gärna:)

  • Heisjo 16 mars 2008

    Ok, jag föreslår:

    Alt 1.
    Förrätt: Tunnbrödsrullar med olika fyllningar (lättast med färdig tubost och leverpastej med bostongurka)
    Huvudrätt: Ryggbiff m. vitlökssås (se mina recept)
    Efterrätt: Björnbärsbomb (se mina recept)

    Alt 2.
    Förrätt: Varm toast (rostat bröd utan kanter)med färdig räk/kräftsallad, dekorerad med citronskiva och dill.
    Huvudrätt: Jessicas kassler (se mina recept) (väldigt mäktigt!)
    Efterrätt: Melondessert (se mina recept)

    Du kan naturligtvis kombinera detta hur du vill. Tänk på att man ofta är väldigt mätt när det är dags för efterrätt, och melondesserten är då lite lättare att få ner:)

    Lycka till och skicka gärna meddelande till mig om du undrar något!
    Mvh Heidi:D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.