Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

40 års fest

  • 15 februari 2001

    Hej Är det ngnsom har tips om vad man ska bjuda på om man typ har "öppet hus"Inte allt för kostsamt.Kom med förslag!! Tack

  • 18 februari 2001

    Hej!!!Jag kan rekomendera rostbiff och potatissalad, kanske även kalkon i tunna skivor. Det blir fantastiskt! Man kan sedan avsluta med ett stort fint fruktfat. Kanske kan kostnaderna fara i höjden lite grann, men det är det värt.

  • 19 februari 2001

    Kör på italienskt tema, det är så smakrikt man kan tänka sig och håller sig bra framme. Förslag:Marinerade soltorkade tomaterMarienrade vitlökarFocaccia & grissinisSalami och parmaskinkaParmesanpajPesto och tapenadeOliver - både gröna ocg svarta, olika fyllningarPastasalladKycklingspett i mynta och basilkaOstfat med gorgonzola, brie och getostdet kommer att göra succé!!!

  • 21 februari 2001

    Lite sushi, teriyakilax, yakitori och ris och du är helt inne!!!

  • 21 februari 2001

    Nog verkar det överdrivet att ha fest i 40 år?!

  • 11 april 2008

    Vad ska jag göra vi har ingen ekonomi men min sambo vill ha stor fest o bjuda in alla, inklusive alla på jobbet som han inte ens gillar dom flesta av!
    Varför? Jo, för han inte vill få "skit" av de han inte bjuder fast han ogillar dom mycket för att inte få surt efter (en är vise vd) ((vd:n är ok)) jag vet att båda vill komma o jag har sökt lån som vi nog inte ens kommer att få för att lägga in nytt golv. Har så dålig ekonomi nu så vi går på knäna men vill inte visa det för nån så därför måste vi- ni förstår väl??? måste veta hur mucket vi kan komma undan med utan att det märks att vi är fattiga??? jag vet ju inte hur bara.... han vill ju så gärna bjuda in en massa människor...

  • Countrygirl 12 april 2008

    Skit i festen. Ta sambon, åk iväg över helgen till okänd ord och njut av varandra istället. Bry dig inte i vad andra tycker. Du kommer aldrig tycka att det är en rolig fest i alla fall. Sedan borde väl din sambo ta det ansvar som man ska när man har en gemensam ekonomi. Hur har han tänkt att lösa det? Han kan ju inte anse att du ska trolla med knäna heller.

    Vad är det för fel med att vara fattig. Det är när man försöker vara något man inte är som man hamnar i Lyxfällan. Det är bättre att rätta munnen efter matsäcken.

    Vill du komma billigt undan fixa knytkalas. De flesta tycker att det kan vara kul att ta med sig något till festen. Var inte rädd för att be om hjälp. Det är ingen som sparkar på den som redan ligger.

    Lycka till

  • SDMaya 12 april 2008

    :'( Tråden startade 15 feb 2001 kl. 20:07. jag undrar hur det gick med festen...

  • monac 12 april 2008

    Skrivet av Gunillas_mat den 12 apr 2008

    Skit i festen. Ta sambon, åk iväg över helgen till okänd ord och njut av varandra istället. Bry dig inte i vad andra tycker. Du kommer aldrig tycka att det är en rolig fest i alla fall. Sedan borde väl din sambo ta det ansvar som man ska när man har en gemensam ekonomi. Hur har han tänkt att lösa det? Han kan ju inte anse att du ska trolla med knäna heller.

    Vad är det för fel med att vara fattig. Det är när man försöker vara något man inte är som man hamnar i Lyxfällan. Det är bättre att rätta munnen efter matsäcken.

    Vill du komma billigt undan fixa knytkalas. De flesta tycker att det kan vara kul att ta med sig något till festen. Var inte rädd för att be om hjälp. Det är ingen som sparkar på den som redan ligger.

    Lycka till



    YES! kunde inte säga det bättre själv! /monac.

  • e-kmat 17 april 2008

    :oHär är en till som undrar hur det gick med festen...

  • jennnnnnnnny 24 mars 2009

    Skrivet av Desperat!!! den 12 apr 2008

    Vad ska jag göra vi har ingen ekonomi men min sambo vill ha stor fest o bjuda in alla, inklusive alla på jobbet som han inte ens gillar dom flesta av!
    Varför? Jo, för han inte vill få "skit" av de han inte bjuder fast han ogillar dom mycket för att inte få surt efter (en är vise vd) ((vd:n är ok)) jag vet att båda vill komma o jag har sökt lån som vi nog inte ens kommer att få för att lägga in nytt golv. Har så dålig ekonomi nu så vi går på knäna men vill inte visa det för nån så därför måste vi- ni förstår väl??? måste veta hur mucket vi kan komma undan med utan att det märks att vi är fattiga??? jag vet ju inte hur bara.... han vill ju så gärna bjuda in en massa människor...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.