Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

50 -års fest på landet....

  • 24 april 2001

    50 års fest på landet ca. 50 vuxna + 25 barn ålder 3 mån - 16 år. En bänkspis med två plattor och en fungerande ugn, när en platta är avstängd. Förslag på lätt och gott att äta och dricka till oss alla. Tack för hjälpen. MrsC.

  • 24 april 2001

    Oj!!!Det låter lite besvärligt det där. Finns det kylskåp? I så fall föreslår jag en kall pastasallad med t ex: Rökt skinka, ostkuber, fryst grönsaksmix, gurka, tomater, rädisor, champinjoner, ananas och pastaskruvar. Till det en god dressing gjord på gräddfil, majonäs, vitlök, italienska örtkrydor, dragon,persilja, salt, peppar.Den här salladen kan alla äta oavsett ålder. Det är bara att pilla bort det man inte tycker om ju! Man kan ju också göra en lite mildare dressing till barnen om så önskas.Stora baguetter i en stor korg, bredvid en skärbräda, så kan var och en hugga sig en bit i passande storlek och brödet hinner inte torka så fort.En svalkande bål att dricka till är inte dumt. Ananrs är ju öl, vin och läskeblask ett väl prövat koncept.

  • 25 april 2001

    Att få tag på ett stort grillgaller är inte svårt, låna från en cateringfirma, de har med stativ och allt.Gör upp en stor eld, lägg gallret överoch grilla korv, kyckling, flinta, potatis, majskolvar, bananer eller vad som önskas. Gör lite olika såser hemma i förväg och ta med i byttor. Lite nybakat bröd, några 5-liters tetra pak med vin och dunkar med saft till barnen och jag lovar att ni får det trevligt!PS! Glöm inte gitarren!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.