Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

äggulor över....

  • majamia 11 maj 2008

    kan jag frysa in dom eller har du något tips på vad jag ska använda dom till?
    Tack på förhand

  • majamia 11 maj 2008

    (Y)

  • MatAnders 11 maj 2008

    Jag har faktiskt ett recept där just ägg gulor ingår en gåd pastasås som jag kallar för Marseille pasta testa gärna den.(Y)

  • majamia 11 maj 2008

    Skrivet av MatAnders den 11 maj 2008

    Jag har faktiskt ett recept där just ägg gulor ingår en gåd pastasås som jag kallar för Marseille pasta testa gärna den.(Y)


    Tack det ska jag prova! Jag har 8 gulor över efter att jag gjort min rabarbmaräng. :D

  • gladavmat 11 maj 2008

    Världens godaste chokladmousse!! som en känd kock
    har hittat på.... han lär ha fått löneförhöjn. efter att uppfunnit denna:p
    4 port
    100-125 g mörk choklad
    2 msk mjölk
    2 äggulor
    2 msk socker
    4 tsk whisky
    2 dl vispgrädde
    hacka sönder chokladen o smält i vattenbad tillsammans med mjölken.
    Vispa grädden till mjukt skum o vänd ned det. Slå upp i portionsformar o låt stelna i kylskåp.
    Garnera gärna med vispgrädde o choklad(Y)

  • The_mama97mia 11 maj 2008

    Egen majonnäs - Aioli.... syndigt gott. Har inget eget recept men finns säkert mängder här på Matklubben.

  • MammaIrene 11 maj 2008

    Jag gör pannkakor när jag fått äggulor över, går jättebra, tag kanske bara 1 tsk bakpulver i också...
    Jag har även använt det till sockerkaka+1 vanligt ägg, mao 2-3äggulor+1 ägg

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.