Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

AFK hushållsmaskiner - är de bra?

  • Sashimi 9 januari 2009

    Hej!

    Jag har en möjlighet att köpa en AFK fritös och en AFK bakmaskin för 400 spänn. Jag undrar om någon har (eller har haft) en AFK hushållsmaskin av ngt slag och kan berätta om de är bra eller inte?

    Jag blir ju lite fundersam när jag kan få båda maskinerna för så billig peng..? :o

  • Smulpajen 9 januari 2009

    Tyvärr har jag ingen erfarenhet av AFK :( Om det är billig beror ju på hur gamla, och hur mycket använda dom är. Kanske skulle du jämföra vad nya kostar för att göra en jämförelse med just det märket.

  • Granfot 11 januari 2009

    Jag har diverse prylar från AFK i mitt kök, och även om de inte är toppkvalité på de så är de helt ok. Känns lite som en kopia på OBH fast de når inte riktigt ända fram.

    Bakmaskinen är helt ok iallafall, även om jag inte använder den så flitigt som jag skulle vilja. :)

  • Sashimi 11 januari 2009

    Okej, ja, det var väl lite det jag anade. Huvudsaken är väl främst att maskinerna gör det de ska och inte går sönder inom ett år. :-)
    Hur länge har dina maskiner hållit?

    Skrivet av Granfot den 11 jan 2009

    Jag har diverse prylar från AFK i mitt kök, och även om de inte är toppkvalité på de så är de helt ok. Känns lite som en kopia på OBH fast de når inte riktigt ända fram.

    Bakmaskinen är helt ok iallafall, även om jag inte använder den så flitigt som jag skulle vilja. :)

  • Okänd 11 januari 2009

    Jag skulle köpa bara för fritösens skull, men bakmaskin?
    Fortsätter nog att baka själv!

  • matjessill 11 januari 2009

    Jag har en gång köpt en matberedare av afk märket. JÄDRA mögmaskin. Bara förde en massa oväsen och luktade bränt liksom efter ett par minuter. Den har sen jag provat den, bara samlat damm i källaren. Vill inte rekomendera att du köper dem.

  • Sashimi 12 januari 2009

    Det var just det jag var rädd för! För dryga 10 år sen köpte jag en mixer (minns ej vilket märke) men den var kass! Det luktade bränt av maskinen så fort man körde minsta lilla smoothie i den. Vill aldrig göra ett så dåligt köp igen!

    Skrivet av matjessill den 11 jan 2009

    Jag har en gång köpt en matberedare av afk märket. JÄDRA mögmaskin. Bara förde en massa oväsen och luktade bränt liksom efter ett par minuter. Den har sen jag provat den, bara samlat damm i källaren. Vill inte rekomendera att du köper dem.

  • rainydays 13 mars 2009

    AFK är väl vad jag förstått bara billig noname-import från diverse kinafrabriker. Och det brukar oftast innebära att majoriteten av produkterna är skräp men att det finns några få prisvärda guldkorn.

    Själv har jag bara använt en kaffebryggare med det märket på, och den var ingen höjdare.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.