Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bakbord av silikon

  • safsing 9 oktober 2008

    Nån som vet var man kan köpa "bakbord" av silikon? Har ju givetvis sett "bakmattor" för plåtar men de är ju så små. Har för mig att jag sett en större variant nånstans så man kan skydda bänkskivan men lyckas inte hitta det rätta på google (Sökte t o m på "utbakningsbord", då frågade Google om jag menade utvikningsbrud :D )

  • anluk 9 oktober 2008

    Det enda jag vet är ju att Tupperware har ett...

  • Roskerstin 9 oktober 2008

    Hej, jag jagar själv en bakduk för att skydda bänken i vårt nya kök. Hittade förslag på en duk som heter Silpat på matforum.nu, men som inte verkar finnas i Sverige. Någon hade köpt den via länken nedan. M V H Kerstin

    http://www.cutleryandmore.com/details.asp?SKU=5747

  • molu 9 oktober 2008

    Har nyligen inköpt Tupperware degunderlag L:46 cm B:66cm á 199:-
    men ej provat.. Tyckte det verkade bra på demo.:)

  • Roskerstin 9 oktober 2008

    Har precis hittat en länk till, bakers.se och även talat med dom i telefon. De har silikonduken Silpat och den största storleken är 60x45 och kan beställas hos dom,den heter 12296-4.
    M V H Kerstin

    http://bakers.se

  • safsing 26 oktober 2008

    Tusen tack för tipsen! Nu ska här beställas och bakas :D

  • Annut 19 november 2008

    oj det hade ju varit bra med ett större, har ett mindre från tupperware, dock stank hela ugnen när jag använt det, så det ligger numera i lådan :( Men det kanske luktar så första gången man använder det, någon som vet ???

  • Ducati 19 november 2008

    Har inte provat detta underlag däremot TW silikonform. Och det funkade jättebra och det luktade inte. Dock skulle ugnen vara kall när man satte in denna form.

  • Ducati 19 november 2008

    Har inte provat detta underlag däremot TW silikonform. Och det funkade jättebra och det luktade inte. Dock skulle ugnen vara kall när man satte in denna form.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.