Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bananflugor!!?

  • kari58 14 november 2009

    Gud så bra med tipsen, har själv problem med äckel djuren

  • LinlinP 14 november 2009

    hejsan! jag har ett superlätt knep att bli av med dessa flugor. eftersom de lägger sina ägg i avloppet - häll bara en kastrull med kokande vatten en eller två dagar och så är de borta! // fungerar 100%igt!Lycka till!! // Helena

  • tendis 28 januari 2011

    Hittade och provade detta. Kanonbra metod om du vill bli av med bananflugor:
    http://www.rightinfonow.com/sv/bananflugor

  • ScarlettRose 2 augusti 2011

    Skrivet av marwis den 29 maj 2008

    Honung, vinäger och några droppar diskmedel, i en skål. Det söta locka dit dem ,diskmedlet tar bort ytspänningen och flugorna drunknar!!


    Provade detta på kontoret där jag jobbar. Satte fram en skål med honung och vitvinsvinäger och droppade i lite diskmedel.
    Men inte en enda fluga har drunknat. De sätter sig bara på kanten av skålen. Vad gör jag för fel? Är det fel sorts vinäger? Eller för mycket av den eller honungen? Eller måste skålen vara helt full?

  • safir74 2 augusti 2011

    Skrivet av ScarlettRose den 2 aug 2011

    Skrivet av marwis den 29 maj 2008

    Honung, vinäger och några droppar diskmedel, i en skål. Det söta locka dit dem ,diskmedlet tar bort ytspänningen och flugorna drunknar!!


    Provade detta på kontoret där jag jobbar. Satte fram en skål med honung och vitvinsvinäger och droppade i lite diskmedel.
    Men inte en enda fluga har drunknat. De sätter sig bara på kanten av skålen. Vad gör jag för fel? Är det fel sorts vinäger? Eller för mycket av den eller honungen? Eller måste skålen vara helt full?


    Testa denna...av kommentarerna till döma så funkar det visst( OBS! Läste ej alla kommentarerna)
    Blomflugsdödare

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.