Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Barnmat

  • 27 juni 2001

    Har någon recept eller förslag på barnmat till barn från 11 månader och uppå och sen ifrån 2 år?

  • solgarden 22 februari 2011

    Barnen kan äta samma mat som den övriga familjen men man bör inte krydda allt för starkt...
    Vid 11månader borde barnet kunna tugga någorlunda och kanske till och med börjat att äta lite själv.
    Tänk på att skära små bitar så att barnet inte sätter i halsen.

    Det finns många bra böcker idag på marknaden om barns mat och hälsa...det är bara att googla...hoppas du hittar eller har hittat det du söker/sökte.

  • svengelsk 22 februari 2011

    Stor diskussion här om matens betydelse för hjärnans utveckling under de första åren. Mycket viktigt med bra hemlagad mat tydligen. Läste just att många barn får mosat "take away".

  • DoctorWho 22 februari 2011

    Skrivet av solgarden den 22 feb 2011

    Barnen kan äta samma mat som den övriga familjen men man bör inte krydda allt för starkt...
    Vid 11månader borde barnet kunna tugga någorlunda och kanske till och med börjat att äta lite själv.
    Tänk på att skära små bitar så att barnet inte sätter i halsen.

    Det finns många bra böcker idag på marknaden om barns mat och hälsa...det är bara att googla...hoppas du hittar eller har hittat det du söker/sökte.


    Instämmer helt! Jag och mina syskon åt det när vi växte upp. Kolla böcker om barnmat på bokrean, förra året fanns det många.

  • idea_ 22 februari 2011

    Någon som har tänkt på att den här tråden är nästan 10 år gammal? de små barnen är över 10 och 12 år gammla...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.