Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Barntårtor!!!!

  • _Selma_ 12 december 2008

    Hej alla där ute!!

    Jag behöver hjälp med en grej. Ju det är så att min son fyller 3 år den 30 december och jag letar desperat efter fina barntårtor som jag kan göra hemma. Snälla rara ni har ni några bra recepter så hör gärna av er eller vet ni några bra hemsidor på barntårtor så hör av er. Han gillar bilar så och musse pigg så jag vill göra någon sån tårta. All insperation önskas. :D

  • Lange 12 december 2008

    Gör rulltårtbottnar och skär ut figurerna antingen på fri hand eller efter mallar som du säkert kan hitta på nätet. Sen är det bara att låta fantasin spela.
    Musse Pigg borde inte vara så svår om du gör huvudet. Färga med chokladsås och gör en röd fluga med tårtpynt.
    Bilar kan du också bygga upp genom att skära delar, använda godis, strössel och annat kul.

  • Lilljeppe 12 december 2008

    här kommer ett recept som passar en son
    Bilbanetårta

  • bakakaka 13 december 2008

    http://www.familjeliv.se/Gallerier/Bilder/index.php?selected_category=27

  • elpatron 13 december 2008

    Skrivet av Lilljeppe den 13 dec 2008

    här kommer ett recept som passar en son
    Bilbanetårta


    Den va faktiskt väldigt cool den tårtan :) Vill ha....
    Måste man va 3 år o gilla bilar för att få äta den?
    Kan man va 47 o gilla bilar? hehe....

  • cillakaijser 13 december 2008

    Mina barn älskar princesstårta och det är jättelätt att göra och att variera i färg och form. Just Musse Pigg är ju extra lämplig, bara att göra en stor och två små. Eller fotbollsmönster. Eller princesskrona. Köp marsipan, finns färdiga rundlar i olika färger att lägga på. Eller färga egen och kavla själv. Ett lok är också lätt att göra.

  • sufly 13 december 2008

    Gå in på tartdekor.se
    Där finns mycket inspiration..

  • smulisen 13 december 2008

    Om du har receptpärmen Hembakat så finns ett jättehäftigt tårt tåg där....

    Om du inte har det så ska jag lägga in receptet åt dig samt bilden :-)

    Jag ska göra den till min lille son som fyller 1 nu på måndag

  • _Selma_ 13 december 2008

    Skrivet av smulisen den 13 dec 2008

    Om du har receptpärmen Hembakat så finns ett jättehäftigt tårt tåg där....

    Om du inte har det så ska jag lägga in receptet åt dig samt bilden :-)

    Jag ska göra den till min lille son som fyller 1 nu på måndag


    lägg gärna in den åt mig

  • VeraH 14 december 2008

    Jag har inget tips om bilar eller Musse men jag hadde med mig en sjörövarkaka til 6 styck 4-åringar i september och det var en jättehit!

    Sjörövarkaka

  • jessica-j 14 december 2008

    Oj vilken fin sjörövartårta... vilket pyssel.. Ett litet tips är att gå in på tradera och söka på tårtdekoration, man kan där köpa ätbara bilder som man lägger på tårtan... finns allt från musse pig till stålmannen.. Lycka till!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.