Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Behöver smakråd kaffe eller fransk senap?

  • MatAnders 20 juli 2008

    Jag ska göra ktfärslimpa och tvekar om jag skall göra en ny variant med svag kaffe/gräddsmak (har mycket bra erfarenhet av detta på lammstek) eller ska jag göra en ber traditionell med lite fransk senap? Vill gärna exprimentera lite och även om kaffesmak på gräddsås låter konstigt så blir det jättegott. :'(
    Vad tycker ni?

  • Nettie 20 juli 2008

    Prova med kaffesmak, det hade jag gjort, det kan ju inte mer gå åt pipan :p

  • farmoringer 20 juli 2008

    Jag som inte ycker om kaffesmak i mat säger senapen. Men kanske ändå lite av varje. Blanda ihop och känn hur det smakar. Blir säkert en jättegod brytning om man blandar. Fast för min del ska det smak mer senap än kaffe...:D

  • 20 juli 2008

    Kaffe?
    Vet inte, men som Nettie skrev, kan ju bara gå åt skogen. Kan du inte bara krydda den orientaliskt eller något?
    Jag har ett recept som brukar vara ganska uppskattat, både bland familj och matgäster. Det är visseligen en allt-i-ett-rätt, med grekiks touche men du kan ju titta. Tyvärr kan jag inte länka. Lycka till och glöm inte berätta hur det blev om du satsade på kaffe!

  • Razzel 20 juli 2008

    Kaffe i gräddsås låter gott. det skulle jag prova :p (Y)

  • MatAnders 20 juli 2008

    Skrivet av Razzel den 20 jul 2008

    Kaffe i gräddsås låter gott. det skulle jag prova :p (Y)


    Hej!
    Ja det är faktiskt en smakupplevelse men får inte ta överhand, har ett jättegott recept på lamm stek med kaffesmak.

  • Okänd 20 juli 2008

    Jag håller mig till senapssmaken.....Det finns ju nåt som heter Kaffefläsk också.
    Har för mig att skolan har serverat det en gång för längesedan....men,eftersom det inte blev fler gånger så var det nog inte poppis.
    Men för er som gillar kaffesmaken är det säkert gott.

  • MatAnders 20 juli 2008

    Då var det klart och för er som undrar så blev det både kaffe/grädde och ca 1 msk fransk senap och ca 1 matsked mald frystorkad grönpeppar med sky av spadet i gräddsåsen och några nypor grönpeppar och det blev jättegott.

  • The_mama97mia 20 juli 2008

    ... och vi ser fram emot ett inlagt recept från mästerkocken som törs experimentera! Heja dig!. *ler*

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.