Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bra tips på huskurer?

• matvraket 9 oktober 2007

Är det ngn som har tips på vad man kan äta då man är sjuk? mat som innehåller massa nyttigheter, drycker som lindrar halsont, uppiggande mat och dylikt? Hade varit toppen att få ta del av era huskurer! (Y)

• Aspholme 9 oktober 2007

Mot Halsont:
    Lös upp Vick tabletter eller Salva i Hett vatten, andas in under Handduk.
    Varmt vatten med Honung, lite ingefära.
    För att förebygga ät Vitamax eller andra multivitamintabl.

• Bianca 9 oktober 2007

Varm nyponsoppa med glass i är perfekt. Nyponsoppan ger dig c-vitaminer och glassen gör dig glad.

Annars är väl soppor i allmänhet lättsvalt om man har halsont.

• ThomasP 9 oktober 2007

Det finns ett medel på apoteket som garanterar att halsontan försvinner på 24 timmar Colezin heter det . Jag har provat 2 ggr boch det fungerar//Thomas

• matvraket 9 oktober 2007

Tack så mycket! :)
    Jag ska genast prova alla era tips, för givetvis har jag drabbats av en dunderförkylning såhär i förkylningstider... (N)

• mariad 9 oktober 2007

Aloe Vera!

• Blusebluppen 10 oktober 2007

Brukar äta 6 apelsiner (på en gång), kroppen får en c-vitaminchock....brukar funka. Varm mjölk med honung mot halsont, glass mot feber, svälja hela pepparkorn när det går magsjuka... listan kan göras oändligt lång(Y)

• matvraket 10 oktober 2007

(Y) Tackar! Toppentips! Det där med 6 apelsiner på en gång lät häftigt, men absolut värt att testa!

• Lilljeppe 10 oktober 2007

Vid magsjuka ska man äta 12 hela vitpepparkort. Svälj med vatten så smakar det inte. Om någon i omgivningen blir sjuk funkar det om man äter 12 korn 3 dagar i rad. Låter konstigt, men det funkar. Lärt mig utav personal som arbetar med barn.

• ankan 12 oktober 2007

ont i halsen testa Ett varmt glas med vatten och en till 1 1/2 viksblå halstablett rör runt och drick det fort för det e inte gott men det lindrar. eller ett varmt glas vatten me 3 msk honung och drik det så kommer du känna en lindring hoppas jag brukar funka för mig. du ska även äta rå lök. lycka till

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.