Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Dagens Tips!

  • The_mama97mia 25 juli 2011

    Vi har några utmärkta trådar med diverse husmorstips m.m.

    Men jag tänkte vi kunde ha en tråd med sånt som man kommer på för stunden lite, inte rocket science, men ngt som man kanske själv blir som lite överraskad av.

    Jag börjar med mitt dagens tips, som verkligen inte är ngt märkvärdigt, men... nu när det är så här åskvarmt så gillar jag att göra iskaffe. Jag låter helt enkelt kaffet kallna, har i mjölk o några isbitar.
    Gott och svalkande och jag får i mig mitt koffein utan att svettas...

  • The_mama97mia 25 juli 2011

    På förekommen anledning... så tipsar jag om att det inte lönar sig att fråga grillexperten om antal träffar eller vad det är, då det är utslagsfrågan i tävlingen....

  • Cassiopeya 25 juli 2011

    Skrivet av mama97mia den 25 jul 2011

    Vi har några utmärkta trådar med diverse husmorstips m.m.

    Men jag tänkte vi kunde ha en tråd med sånt som man kommer på för stunden lite, inte rocket science, men ngt som man kanske själv blir som lite överraskad av.

    Jag börjar med mitt dagens tips, som verkligen inte är ngt märkvärdigt, men... nu när det är så här åskvarmt så gillar jag att göra iskaffe. Jag låter helt enkelt kaffet kallna, har i mjölk o några isbitar.
    Gott och svalkande och jag får i mig mitt koffein utan att svettas...


    Jag dricker "kallt" kaffe året om, har i så mycket mjölk (och gärna en skvätt grädde), så det måste värmas i mikron om det ska bli varmt ;) Men visst är det smart med iskaffe :D

    Mitt måste denna årstid är riktigt smör i kylen, vet aldrig när man hittar några gula godingar (kantareller) som man vill steka på frukost/kvällsmackan :p

    Ett annat tips är att frysa in vattenmelon som man kan ta fram och mixa med valfri juice när det är varmt och svettigt ute.

  • Cassiopeya 25 juli 2011

    Skrivet av mama97mia den 25 jul 2011

    På förekommen anledning... så tipsar jag om att det inte lönar sig att fråga grillexperten om antal träffar eller vad det är, då det är utslagsfrågan i tävlingen....


    Aha är det de saken gäller...jag undrade just varför det fanns en massa konstiga trådar här {question}

  • The_mama97mia 25 juli 2011

    apropå bra att ha saker i kylen - eller utanför - så här på sommaren o nu särskilt i rötmånaden, så köper jag mjölk med lång hållbarhet på Lidl - den behöver inte ens stå i kyl oöppnad. Perfekt att ha i stugan där jag inte har så stor kyl.

  • blekegreven 26 juli 2011

    För mig var sempers pulvermjölk ett riktigt genombrott.

    Man kan alltid ha reserv-mjölk hemma. Den håller i evighet,behöver inte kylskåp och man behöver inte blanda mer än man ska ha just nu. Perfekt när man glömt köpa ny 'riktig' mjölk eller att ha i stugan.

    Själv har jag alltid en liten påse med mig i väskan. Aldrig mer behöver jag tvinga i mig thé/kaffe utan mjölk.

  • The_mama97mia 4 augusti 2011

    Dagens tips -
    alla vet ju att färska örter höjer smaken på nästan det mesta.
    Jag gjorde en gryta med ängamat - grönsakssoppa - på slutet på med färska örter och
    Rostad Lök! Det var jättegott!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.