Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Dessertutstickare

  • Vea 15 februari 2011

    Någon som vet var man kan köpa "dessertutstickare" - metallringar som jag bl a tänkt " bygga" ristimbaler och liknande med. Ca 8 cm i diameter. Finns på nätet, men med frakt blir det onödigt dyrt.

  • Bumbis 15 februari 2011

    Werner &werner har jag köpt mina.

  • Vea 15 februari 2011

    Tack för tipset, tyvärr har Werner stängt sin butik här nere. Bor mittemellan Lund och Landskrona{waiting}

  • jollo10 15 februari 2011

    Vad är en dessertutstickare, kan ni skicka länk på vad sådana finns eller i alla fall en bild?

  • Vea 15 februari 2011

    http://www.bagarenochkocken.se/shop/?artnr=Utstickare

  • jollo10 15 februari 2011

    Fy satan vad dyra, 110 kr för en sådan ring, ojojoj

  • Erajscha 15 februari 2011

    Mousse-ringar kallas de också. Jag beställde mina från ngn brittisk shop (minns inte vilken) och betalade typ 150 spänn för fyra.

  • Memelie 15 februari 2011

    Du skulle kunna kolla på www.hus-modern.se, fast då tillkommer ju frakten på 59 kr, om du inte handlar för 1200 kr eller något liknande. De har massa roliga prylar :)

  • Bumbis 15 februari 2011

    Det finns även en butikskedja som heter Kitchen Store som oxå har.

  • jollo10 15 februari 2011

    Kostar en ring 110 kr i sådana fall är det väldigt väldigt dyrt, trodde man kunde få 20-30 st för 110 kr

  • Vea 15 februari 2011

    Trevligt med alla förslag! Ska utforskas snarast{eat} Kanske hittar man någon ny trevlig kökspryl tillika!

  • The_mama97mia 15 februari 2011

    Hehe finns det inte runda pepparkaksformar typ? :O)

    Jag är också sugen på att skaffa dom där metallringarna, för att bygga potatisbakelser m.m. så jag kommer följa tråden för fler köptips!

  • Vea 15 februari 2011

    bästa hittills
    http://www.kitchenstore.se/koksverktyg/tillreda-forbereda/patisse-multiring-7-cm.html

  • grodbakelse 15 februari 2011

    Clas Ohlson har sådana.Där kallas de dessertringar, titta på hemsidan...:)

  • jollo10 15 februari 2011

    http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=152356339

    Billigaste hitilss, 35 kr\st istället för 110

  • Bumbis 15 februari 2011

    Skrivet av mama97mia den 15 feb 2011

    Hehe finns det inte runda pepparkaksformar typ? :O)

    Jag är också sugen på att skaffa dom där metallringarna, för att bygga potatisbakelser m.m. så jag kommer följa tråden för fler köptips!



    Pepparkaksformar är bra när man gör tekakor tex men dom är alldeles för låga när man vill göra ristimbaler eller smörgåsbakelser. Jag tror inte att jag betalade så mycket som över 100 kr men när något ät poppis så höjer dom höja priset verkar det som.

  • Vea 15 februari 2011

    Tjohej Grodbakelse, här är en som ska till clas ohlson imorgon!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.