Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Enchiladas?

  • 2 augusti 2001

    Jag skulle vilja ha ett bra recept på smarriga enchiladas som jag har tänkt göra i helgen.

  • 6 augusti 2001

    Sås:1 burk krossade tomater2 tsk paprikapulver1,5 krm cayennepeppar1-2 pressade vitlöksklyftor1 dl ketchup1/2 tsk saltFyllning:olivolja till stekning500-600 gr nötfärs1,2 dl vatten172 köttbuljongtärning1 tsk oregano1 tsk chilipulver8 vetetortillas3-4 dl riven ost (stark tex cheddar)Rör ihop samtliga ingredienser till såsen. Ställ den övertäckt i kylskåpet i några timmar. Värm olivoljan i en stor stekpanna, bryn köttet. Tillsätt vatten, buljong, oregano & chilipulver. Låt den koka ihop tills färsen nästan kokat torrt. Sätt ugnen på 225°. Fördela färsen på de 8 tortillasbröden. Rulla ihop dem så att skarven hamner nedåt i en smord ugnsfast form. Häll över såsen och strö över osten och gratinera i 10-15 minuter.

  • 9 augusti 2001

    Låt gästerna gör dem själva så får folk själv göra sin godsaker! Sätt fram majs, texmexsås, sallad, köttfärs, lök, tomater och ost samt tacos och enchiladas.Givetvis ska gästerna komma i sombreros och ponchos... eller hur?!!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.