Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Engångs aluminium/folieform med RAK kant?

  • matilda_jonsson 4 juli 2012

    Hej!

    Jag ska baka en drös med red velvet cakes/röd sammetstårta och fick tipset att baka bottnarna i engångs aluminiumformar. Dock hittar jag bara sådana formar med sluttande kant (typ pajform), men jag vill ha med rak kant då jag såklart vill ha raka kanter på mina tårtbottnar. Någon som har något tips på var det kan finnas? Har sökt på ICA maxi, Coop fourm, ö&b, clas ohlson men kan inte hitta något... Tacksam för svar!

  • boz1965 4 juli 2012

    Tror inte att det finns. Jag har iaf aldrig sett sådana. Har för mig att det har tillverkningstekniska orsaker.
    Jag hade nog satsat på vanliga springformar. Återanvändbara och vänligare mot miljön.

  • bigganv 4 juli 2012

    Behöver man flera, kan man faktiskt hitta på second hand till bra pris!!!

  • Naenvier 4 juli 2012

    Jag tror det kan fungera ändå. De jag sett lutar så lite att man kan jämna till det med frostingen sedan... Och vem säger att det måste vara raka kanter? Tror det blir jättesnyggt med lite lutande kant! (Vänd den uppochner bara!)

  • tilda 5 augusti 2012

    Det är ju ett formbart material, så det går kanske att "modellera" om dem så att de får en rak kant.:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.