Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Erfarenheter kring miniugn/bordsugn

  • larssewidda 7 juli 2009

    Hej. I min nya lägenhet har vi gasspis/ugn. Spisen är kanon i jämförelse med mina tidigare långsamma elplattor. Ugnen däremot är inte lika kul. Det är svårt att få till rätt temperatur i gasugnen samt att det lätt blir bränt på undersidan och helt blekt på ovansidan. Har försökt med en pizzasten samt en plåt längst ner i ugnen för att avskärma värsta värmen underifrån, men funkar sådär. Kanelbullarna blir fortfarande bleka och tråkiga.

    Så till min fråga. Jag vill köpa en eldriven miniugn/bordsugn att använda vid bakning. Är det någon som har använt en sådan här mindre ugn och har något tips på en bra modell?

    Typ: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?b=579&o=tillv_pop_produkt_namn

  • Bumbis 7 juli 2009

    Jag har en Melissa miniugn i våran villavagn. Den funkar utmärkt men den är inte stor så du kan nog bara grädda 6 bullar åt gången.

  • larssewidda 7 juli 2009

    Ok jag söker något som är så nära en vanlig elugn som möjligt. Typ att man kan laga en lasagne åt mer än två personer åt gången och så vidare.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.