Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Ersätta creme fraiche i sambalkotletter?

  • The_mama97mia 19 augusti 2011

    Jag ska göra viltbiffar á la sambal ikväll
    Viltbiff á la sambal

    men har ingen creme fraiche hemma!!! Det spöregnar och jag har ingen lust att ge mig iväg till affären för det.
    Jag har turkisk yoghurt (10%) - tror ni det kan funka att ta istället? Vanlig grädde har jag så det räcker, ska jag köra på bara grädde?

  • Gul13 19 augusti 2011

    Jag hade kört med bara grädde hellre än turkisk yoghurt. Men jag är inte så förtjust i just den turkiska.

  • The_mama97mia 19 augusti 2011

    OK, tack för det!
    Men jag tänker att man kanske behöver det där lite syrliga???

  • Gul13 19 augusti 2011

    Ja så tänkte jag oxå. Det kanske behövs något syrligt ... men nej: Jag hade kört med grädden ändå faktiskt. Det känns ju inte som man kan dutta i någon citron precis.

    Eller ja: Du har ju lime i förresten. Lite mer lime kanske? Och så bara grädde.

  • The_mama97mia 19 augusti 2011

    Ja tack, testar väl med det!

  • Gul13 19 augusti 2011

    Skrivet av mama97mia den 19 aug 2011

    Ja tack, testar väl med det!


    Usch nu blev jag nervös. Tänk om du inte tycker det blev bra.
    Jaja lycka till.

  • The_mama97mia 19 augusti 2011

    Ja, i så fall är det ju helt och hållet ditt fel haha... hehe, kom på att jag har gräddfil i kylen?
    Bara för att krångla till det...

  • Jenny_N 19 augusti 2011

    Turkisk yoghurt funkar väldigt bra, om det är den sorten som är kokbar! Och blanda med grädden.
    Så du vet till nästa gång!
    Så hade jag gjort iallafall!

  • The_mama97mia 19 augusti 2011

    Tack JennyN!
    VI får se hur jag löser problemet!

    ;)

  • Gul13 19 augusti 2011

    Haha. Men du ta både ock vet ja.
    Kan man värma gräddfil?

  • The_mama97mia 19 augusti 2011

    Jag vet inte om man kan värma gräddfil med bra resultat? Och hur det blir när man blandar i så fall?
    Detta blir spännande!
    Tack för alla tips från coachen, kul att få svar så snabbt!

  • Gul13 19 augusti 2011

    Haha ja blandat hade jag inte provat. Jag tror mer som Jenny att det går med turkisk men jag personligen hade valt endast grädden.
    Gräddfilen hade jag spart till annat :)

    Nu ska jag göra fredag. Trevlig helg.

  • carmarino 19 augusti 2011

    Jag har sällan creme fraiche hemma, men alltid turkisk yoghurt. Den funkar jättebra att använda istället för creme fraiche.

  • The_mama97mia 19 augusti 2011

    Skrivet av carmarino den 19 aug 2011

    Jag har sällan creme fraiche hemma, men alltid turkisk yoghurt. Den funkar jättebra att använda istället för creme fraiche.


    Tack! Då litar jag på det!
    (Y)

  • Erajscha 19 augusti 2011

    Jag hade blandat 60/40 grädde/yoghurt

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.