Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Ersätta creme fraiche med grädde (och filmjölk?)

  • etxaski 7 november 2010

    Har försökt söka svar på min fråga i forumet, men pga en kombination av många träffar och en långsam internetuppkoppling har jag inte hittat något svar. Ber om ursäkt ifall jag stör någon med en fråga som redan fått svar...

    Ska till att laga en rätt med både creme fraiche och grädde. Har bara det senare i kylen och långt till affären. Kan jag ersätta creme fraichen med motsvarande mängd grädde (4dl) och kanske någon matsked filmjölk för syrans skull? Rätten ska gratineras i ugn.

    Hoppas på hjälp, är ingen matmora så jag är jätteglad för att ha hittat matklubben.se som hjälpt mig mycket.

    Kram

  • islgu 7 november 2010

    Det är klart att du kan göra så! Tror inte att du kommer märka någon större skillnad :)

  • etxaski 7 november 2010

    Tack! Tror jag vågar testa det då :) Är feg vid spisen och vill helst följa alla recept till punkt och pricka. Tråkigt. Men nu blir jag ju tvungen att prova att gå utanför ramarna... Modigt av mig

  • Cassiopeya 7 november 2010

    Skrivet av etxaski den 7 nov 2010

    Tack! Tror jag vågar testa det då :) Är feg vid spisen och vill helst följa alla recept till punkt och pricka. Tråkigt. Men nu blir jag ju tvungen att prova att gå utanför ramarna... Modigt av mig


    Äntligen! Jag kan inte låta bli att alltid lägga till eller dra ifrån lite. Ibland blir det bra, ibland inte, man lär sig =) Hoppas det blev bra {snicker}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.