Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Ersättning för whisky? HJÄLP

  • r-ebecca 12 maj 2011

    Hej!

    Jag har hittat ett recept med whisky i en glaze (ananasglaze, från en gammal Buffé-tidning). VAD kan jag ersätta whiskyn med? Vi har ingen hemma och den blir inte uppdrucken sedan om man skulle köpa en helt ny flaska..

  • The_mama97mia 12 maj 2011

    Svårt att veta när jag inte ser receptet - men om whiskyn är tänkt att ge röksmak kan du tillsätta ngn droppe Liquid smoke, en sån liten flaska gör du lätt av med under grillsäsongen.

    Om det ska ersättas med ngn spritsort kan jag tänka mig mörk rom istället, borde passa fint till ananas.

  • r-ebecca 12 maj 2011

    Liquid smoke kan nog passa bra då tror jag, det finns nämligen med i marinaden till köttet. Tack så mycket!

  • markus 12 maj 2011

    Hrrrm. Gå till grannen och be om en......... kopp whiskey... {party}

  • The_mama97mia 12 maj 2011

    markus - haha...
    eller .. kom att tänka på att det går att köpa olika essenser att smaksätta sitt eh... köpta brännvin med.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.