Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Extra stark senap

  • Riss 20 januari 2011

    Eftersom jag bor i Australien har jag lite svårt att få tag i vissa ingridienser.
    Jag skulle vilja ha ett recept på extra stark senap typ Edvins så jag kan laga min egen.
    Jag bor 10 minuter från IKEA i Perth. De har en svensk matbutik där jag kan få tag i en hel del svenska delikatesser. Vilket är jätte bra men oftast så säljer de bara vanlig slotts senap och jag längtar lite efter den starka söta senapen. Om någon har ett tips skulle jag bli väldigt glad{beauty}

  • svengelsk 20 januari 2011

    Grov senap med kaffe och whiskey
    Hittade ett recept på Grov senap med whiskey och kaffe som jag försökt lägga till här. Du kan väl ta bort de ingredienser Du inte vill ha. Spännande att se om jag lyckats lägga till receptet.

  • littlejohn 20 januari 2011

    Senap, svärmors sötstarka

    Hittade det här. Har inte smakat, men det går säkert att modifiera så att den blir starkare om du vill det. Lycka till!

  • Riss 20 januari 2011

    Svärmors sötstarka låter gott. Jag ska göra den. Tack för receptet(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.