Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fädersaft

  • zonale 26 juli 2008

    Har nu för fösta gången satt flädersaft efter ett recept jag hittat här. Så långt är allt klart. Fick blommorna frusna av en kompis och de är nu bruna i stället för vita. Nu funderar jag på om det kommer att ha någon betydelse för slutresultatet vad gäller smak och ev färg?

  • farmoringer 26 juli 2008

    Tyvärr så kan jag inte hjälpa dig. För jag har inte en aning.. Hoppas du får svar av nån som kan..

  • Amika 26 juli 2008

    Skrivet av hubert06 den 26 jul 2008

    Har nu för fösta gången satt flädersaft efter ett recept jag hittat här. Så långt är allt klart. Fick blommorna frusna av en kompis och de är nu bruna i stället för vita. Nu funderar jag på om det kommer att ha någon betydelse för slutresultatet vad gäller smak och ev färg?



    Frusna blommor blir lite bruna, det ger ingen mindre eller typ unken smak. Det smakar lika gott ändå. :)
    Testa även fläder och jordgubbssaften som jag har bland mina recept... Så underbart god. Och lätt att göra. :)

  • zonale 26 juli 2008

    Tack Amika!! Då tror jag att slutresultatet blir som det ska trots allt. Ska leta på din flädersaft med jordgubbar:).

  • hansdotter 26 juli 2008

    Lycka till med saften(Y)
    Jag gjorde flädersaft vid midsommar- jätteläskande å gott nu när det är så varmt ute(Y)

  • anluk 26 juli 2008

    Lycka till! Flädersaft är bland det godaste som finns nu i sommarvärmen.

  • The_mama97mia 26 juli 2008

    Vi hade en annan tråd om detta... O jag refererade där till Allt om Mat som sa att det gick hur bra som helst att frysa fläderblommor, men du måste ha dom frusna när du gör saften, annars blir det geggigt.
    Minns inte vad tråden heter, men om du söker i mattrådar på Flädersaft så kanske det dyker upp.
    Mvh Mia

  • voffa3 20 april 2011

    Jag har testat att dubbla antalet fläderblommor i flädersaften. Saften smakar som jag tror att näktar smakar, sött och blommigt.
    Någon gång testade jag att byta ut citroner mot lime men då blir det surt. Jag som gillar surt fick all saften för mig själv - det var bara jag som gillade den dealen.

  • Cassiopeya 21 april 2011

    Skrivet av voffa3 den 20 apr 2011

    Jag har testat att dubbla antalet fläderblommor i flädersaften. Saften smakar som jag tror att näktar smakar, sött och blommigt.
    Någon gång testade jag att byta ut citroner mot lime men då blir det surt. Jag som gillar surt fick all saften för mig själv - det var bara jag som gillade den dealen.


    Låter ju supergott! Vem vill ha klibbig, söt saft i heta sommarvärmen? Tycker vi ska slå ett slag för den sura smaken :D

    (BTW fick ett stort påskägg av gubben igår med massa sura godisar :p Det får jag oxå behålla för mig själv!;))

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.