Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Falukorv på midsommar?

  • tankgirlie 15 juni 2009

    Vi kommer få ett gäng tyskar som gäster till vårt midsommarfirande, vi ska ha alla klassiker (sill, köttbullar, potatis, gräddfil, prinskorv, kallskuret osv) vi brukar ha men jag tycker det hade varit kul att ha nått med falukorv eftersom det känns så svenskt med falukorv.

    Några tips på en varm eller kall rätt med falukorv som skulle passa?

  • Lenkan 15 juni 2009

    Strimlad falukorv i en sallad är gott. Annars funkar det med grillad falukorv, det är riktigt mumsigt (Y)

  • MatAnders 15 juni 2009

    Ja undrar vad dom tycker? hmmm dom är ju vana men korvar med hög kötthalt men klart du ska testa, rätt gott att bara skära i små kuber och ha råa som tilltugg eller skivat på moegon smörgåsen.

  • The_mama97mia 15 juni 2009

    Du kan ju skoja till det o ge dom en fördrink - Pajala Sunrise - ett glas hembränt toppat med en falukorvsskiva på kanten..... *skratt*

  • Eery 15 juni 2009

    en stekt skiva med lite rödbetsallad eller rödkål kanske? färgglatt och gott om man tycker om korv

  • poffa 15 juni 2009

    Tyska korvar brukar inte gå av för hackor, du kanske skulle försöka få tag på falukorv som är mer äkta och mer av traditionell kryddning?

    Fast falukorv just på midsommar känns inte så Svensk för mig, fast den kan vara kula att grilla falukorv som vickning med rätt tillbehör. :p

  • Okänd 15 juni 2009

    Surkål ska det vara! Tyskarna älskar surkål och stekt falukorv, jag vet eftersom jag varit kock på en Tysk båt!

  • zudette 15 juni 2009

    Jag skulle spara Falukorven till "nattamat"! Gör upp en eld och grilla på pinne! Enklare kan det inte bli och kanske inte mer svenskt heller...(Y)

  • MosterNettan 15 juni 2009

    Skrivet av zudette den 15 jun 2009

    Jag skulle spara Falukorven till "nattamat"! Gör upp en eld och grilla på pinne! Enklare kan det inte bli och kanske inte mer svenskt heller...(Y)


    Det tycker jag låter som en utmärkt idé! Så skulle nog jag göra också...
    Eller gör som vi gör... Bullens pilsnerkorv som vickning!

  • tankgirlie 16 juni 2009

    Jag tror det får bli så, att spara det till nattamat och grilla den :) Tack för alla tips :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.