Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Favoritkrydda

  • matnjutaren 10 mars 2010

    Jag glömde ju skriva om mina favoriter.{giggle}
    Vitlök, mejram, timjan, körvel, ingefära...men..vänta nu här..{question}
    Jag gillar alldeles FÖR många för att kunna "plocka" ut några bara..(A)Upptäckte jag nu när jag skulle skriva.:p

  • siggemums 11 mars 2010

    Min favoritsmak är pepparrot men det räknas kanske inte som krydda ?

    "Pasta basilico" ska testas för basilika är en favorit. Dragon är en till och vitlök.

    Tycker mest om ganska rena smaker, sallad tex äter jag allra helst som den är utan kryddor och dressing. Naturligtvis vill jag ändå ha lite variation. Svartpeppar såklart. Jag använder ganska sparsamt med salt men tycker ändå att smaksatt salt är gott. Citronsalt i potatis, fisk och kyckling. Dillsalt till fisk.

    Kryddpeppar och lagerblad har jag svårt för och jag tycker inte heller om brödkryddor i bröd.

  • asasto 11 mars 2010

    Cayenne, funkar på det mesta (förutom vanlig svensk husmanskost typ kåldolmar)

  • Okänd 11 mars 2010

    Skrivet av jas65 den 10 mar 2010

    Paprika pulver, kummin. chilipeppar, färskriven vitlök, vitpeppar, rå socker och olika ört kryddor
    Mvh
    Höfta på alla olika kryddor som finns
    Anders


    Jag gör som du, Jas, jag tar kryddor på en höft alltid blir det nån smaksensation. jag räknade nyss att jag har över 40 st kryddor, och använder dem alla. Fast inte på en gång. :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.