Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Festlig mat inför möhippa!

  • 22 februari 2005

    Hej!Jag undrar om det är någon som har ett bra förslag på en riktigt festlig måltid inför en möhippa. Vi är 7 tjejer & helst ska det vara något väldigt speciellt.Hälsningar Ylva

  • 22 februari 2005

    Jag tycker det är festligt med arabisk (Libanesisk)mezze!Många fat med goda rätter. Pitabröd som ni bakar själva i sista minuten. Jag tycker ett mezzebord ska erbjuda:hummusköttfärsspetttabboulehsalladoliverfet, naturell yoghurtgrillad kyckling(baba ganoushinlagda grönsaker)och mycket mjukt, väldoftande, nybakat bröd att äta alltsammans med! Öl passar utmärkt till.Sen dukar ni upp ett helt bord med klyvna granatäpplenklyftade apelsinerbaklavanöttersött, sött te med myntaArrak och vattenpipa mellan varven höjer stämningen! Under en sådan måltid föredrar jag att lyssna på arabisk musik.Mezze har fördelen att mkt kan göras i ordning i förväg och att inget ska vara riktigt varmt när det serveras. Det tar lång tid att äta och man kommer liksom varandra nära när man bryter bröd och tar för sig från samma fat. (Duppeldippning är straffbart)

  • 2 mars 2005

    Hej!Har försökt sätta samman ett menyförslag som kanske kunde passa. Upplagd som en itaiensk middag med baktanken att det faktiskt är tjejer som ska avnjuta hela rasket!Ceviche med pilgrimsmusslaÄnglahårspasta med hummerMojito- eller gin & tonicsorbetTounedos med svamprösti och rödvinssåsMörk och ljus chokladmousee med marinerade hallonHör av dig om du behöver detaljerade recept (annars går det säkert att få fram på nätet)./Linn

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.