Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Finsk fest

  • 17 april 2002

    Hejsan!Vi har en tradition i vår kvinnoorganisation - LC att varje år laga mat tillsammans. Vi har ett land, som tema och i år är det Finland.Vår grupp har fått i uppgift att duka och laga förrätt - inklusive dryck - till ca 13 personer. Vad är typiskt finskt, förutom piroger? Lappin Kulta och Kosken Korva är väl givna drycker, men finns det te x något "gott" finskt vin???? Tacksam för alla svar jag kan få!!!!

  • 18 april 2002

    i Finland är det stort sett samma mat som här. Ett gammalt bjud mat är ju Karelskstek och olika lådor ex morotslåda eller kålrotslåda. Lätt att göra innan, bara att värma när det ska serveras.(Karelskstek smakar nästan som kalops, gjort på olika sorters kött och lagas i ugn i form med lite vatten och kryddor)

  • 24 april 2002

    Terve!Varför inte kalakukko? Det är nog den konstigaste maträtt jag hört talas om. Kanske inte gör succé? Fisktupp betyder det visst - men jag har tyvärr inget recept.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.